آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

ورزش برای دردهای مفاصل

32111

اثر ورزش در دردهای مفاصل

تحقیقات اخیر در علوم پزشکی نشان داده است که ورزش می‌تواند در کاهش درد مفاصل ناشی از التهاب مفصلی ( آرتریت ) موثر باشد. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که فعالیت ورزشی می‌تواند قدرت عضلانی را افزایش داده، سفتی مفاصل را کاهش داده، انعطاف پذیری را بهبود بخشیده و وضعیت خلقی و اعتماد به نفس را افزایش دهد.

ورزش می‌تواند به شما کمک کند اگر دچار درد مفاصل و یا التهاب آنها هستید. متخصصان معتقدند که حرکات ورزشی می‌توانند درد را تسکین دهند. این اقدام می‌تواند باعث تقویت عضلات اطراف مفاصل شده و در نتیجه دردهای مفاصل را کاهش دهد.

ورزش همچنین می‌تواند بهبود خواب و کنترل وزن شما را نیز فراهم کند و انرژی بیشتری به شما بدهد. علاوه بر تسکین درد مفاصل ناشی از آرتریت، ورزش می‌تواند به کاهش مشکلات سلامتی دیگری مانند دیابت، استئوپروز و ناراحتی‌های قلبی کمک کند. اما باید به خاطر داشت که اگر تازه تصمیم به ورزش کردن گرفته‌اید، به آرامی شروع کنید و هرگز عجله نکنید.

قبل از شروع حرکات ورزشی برای درد مفاصل حتماً بدن خود را گرم کنید :

تفاوتی نمی کند که شما از درد مفاصل رنج می برید یا نه ، حتماً قبل از شروع بدن خود را گرم کنید . پرداختن به یک فعالیت ورزشی بدون گرم کردن عضلات فقط باعث درد و آسیب می شود.با وجود درد مفاصل شاید بهتر باشد فعالیتهای فوق العاده تری انجام داد تا مفاصل به اندازه کافی گرم شوند.

قبل از شروع فعالیت ورزشی، بسیاری از افراد از دوش گرم گرفتن یا استفاده از کیسه‌های آب گرم برای گرم کردن مفاصل خود استفاده می‌کنند تا آماده شوند. این کار باعث می‌شود مفاصل به اندازه کافی نرم شده و آماده فعالیت ورزشی شوند. همچنین، حرکات ورزشی برای درد مفاصل نیز می‌توانند عضلات را گرم کنند. برای مثال، می‌توانید برای آماده شدن برای یک فعالیت ورزشی نظیر شناکردن یا پیاده‌روی، به مدت کوتاهی نرمش کنید. اما باید این کار را بسیار آهسته انجام دهید. همچنین، حرکات کششی قبل از هر فعالیت ورزشی می‌توانند برای درمان درد مفاصل مفید باشند. به عنوان مثال، می‌توانید چند حرکت کششی در بالاتنه انجام دهید و چندبار خم و راست شوید به طوری که زانوهایتان صاف باشد و سعی نکنید انگشتان پای خود را لمس کنید.

فعالیت های ورزشی برای درد مفاصل

کارشناسان توصیه می‌کنند که برای گرم کردن دردهای مفاصل، از ورزش‌های زیر استفاده کنید. هر کدام از این حرکات را می‌توانید ۳ تا ۵ بار تکرار کنید:

  • برای ورزش دردهای مفاصل، از پهلوها خم شوید و دست‌های خود را بر روی کمر قرار دهید. سپس از کمر به سمت هر کدام از طرفین خم شوید و به بالا برگردید. این حرکت را در طرف مقابل نیز تکرار کنید.
  • شانه‌های خود را بالا بیندازید و هر دو شانه یا یکی از آنها را به سمت گوش‌های خود بالا و پایین بیاورید و تکرار کنید.
  • حرکات دورانی در بازوهای خود انجام دهید و دست‌های خود را به طرفین باز کنید. سپس بازوهای خود را به سمت جلو بیاورید و بعد به سمت عقب ببرید.
  • برای کاهش دردهای مفاصل، پاهای خود را به اندازه عرض شانه‌های خود باز کنید و انگشتان پاهای خود را تا حدی به بیرون متمایل کنید. سپس به سمت چپ بدن خود بچرخید و در نهایت به سمت راست بچرخید.

 برای مطالعه ” آب درمانی دردهای مفاصل” کلیک کنید .

مقالات مرتبط

خطرات ورزش

شایع­ترین خطرات ورزش، کار کشیدن بیش از حد از مفاصل و عضلاتتان است. این مسئله زمانی اتفاق می­افتد که مدت

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان