آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

ورزش برای ورم پا

download 9

هر روز این تمرین ‌ها را باید مرتب و پشت هم انجام دهید:

1- روی یك صندلی بنشینید و یك توپ تنیس را زیر كف پا گذاشته و بدون آن كه به آن فشار بیاورید آن را حركت دهید و بچرخانید. این حركت را برای هر پا به مدت یك دقیقه در روز انجام دهید برای کاهش ورم پا موثر می باشد.

2- سرپا جلوی یك پنجره یا هوای آزاد بایستید و در حالی كه به دور دست نگاه می‌ كنید، دست‌ ها را به عقب برده تا قفسه سینه باز شود و برای یك دقیقه نفس عمیق بكشید.

3- سرپا بایستید. یك پا را لبه پله قرار دهید، به طوری كه فقط پنجه روی پله باشد و پاشنه بالاتر قرار گیرد. پای دیگر را پشت پایی كه روی پله است قفل كنید و خود را تا جای ممكن بالا بكشید. بعد به حالت طبیعی اول برگشته و این بار پاشنه را كه زیر آن چیزی نیست پایین ‌تر از بلندی پله بیاورید. این كار را روی هر پا 20 مرتبه تكرار كنید برای کاهش ورم پا موثر می باشد.

4- سرپا بایستید. دست ها را از هم باز كنید. یكی از زانوها را تا جایی كه می ‌توانید بالا آورده و به سینه نزدیك كنید و یك دقیقه در این حالت بمانید. برای پای دیگر هم همین كار را تكرار كنید این امر به بهبود ورم پا کمک می کند.

5- روی زمین بنشینید. پاها را بكشید. دست ‌ها را دو طرف خود، روی زمین بگذارید. بعد به مدت یك دقیقه سرپنجه‌ ها را تا جای ممكن به سمت خود بكشید. این تمرین برای ورم پا را برای یك دقیقه در روز انجام دهید.

توصیه به بیماران مبتلا به ورم پا

– تا رفع‌ تمام‌ علایم‌ التهاب‌ در بستر استراحت کنید. در هنگام‌ استراحت‌، حرکت‌ دادن‌ عضلات‌ پا، خم‌کردن‌ مچ‌ پا و تکان‌ دادن‌ انگشتان‌ پا را به طور متناوب انجام دهید.

– از جوراب‌های‌ کشی‌ مناسب‌ یا بانداژهای‌ کشی‌ برای کاهش ورم پا استفاده‌ کنید، ولی‌ از بند جوراب‌ یا جوراب‌ کشباف‌ بلند استفاده‌ نکنید.

– در هنگام‌ نشستن‌ به‌ مدت‌طولانی،‌ پاها را بالاتر از باسن‌ قرار دهید.

– پاها را از بستر بلند کنید.

برای مطالعه ” علت ورم پا چیست؟ ” روی لینک کلیک کنید .

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان