آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان با طب سوزنی – روش کار

آشنایی با طب سوزنی

طب سوزنی یک شاخه از مجموعه طب سنتی شرق آسیاست و بدیهی است که برای درمان گستره وسیعی از بیمار به کار می رود. همچنین در این روش درمانی برای کنترل و درمان یک بیماری تکنیک ها و نسخه های متعددی نیز وجود دارد.

این تفاوت در نسخه های درمانی نیز به دیدگاه های مختلف به بیماری مربوط است. مثلا ممکن است کسی به زانودرد صرفا به عنوان یک بلغم نگاه کند و ممکن است کسی علت آن را ناشی از یک سرمای خارجی بداند و ….

تشخیص بیماری ها با طب سوزنی

اگر نظرات پزشکی نوین و یافته های جدید طب چینی و پزشکی مدرن را به این دیدگاه های سنتی اضافه کنیم تعداد این نسخه های درمانی در یک بیماری خاص به طور چشمگیری افزایش می یابند.

مهمترین عاملی که باعث درمان مناسب و پایدارتر یک بیماری می شود دید وسیع و جامع پزشک طب سوزنی به بیمار و مشکل فعلی او می باشد. پزشک باید اطلاعات کاملی را درباره بیمار، بیماری فعلی، سایر بیماری ها، سوابق قبلی از بیمار دریافت کند. معاینات و مشاوره های لازم را انجام دهد. آزمایشات و سایر روش های تشخیصی مناسب را درخواست کند. دیدگاه سنتی و مدرن را در کنار هم قرار دهد و سپس به درمان مشکل بیمار بپردازد. همچنین این دیدگاه و دقت باید تا آخرین جلسه درمان ادامه یابد و حتی وضعیت بیمار در جلسات یادآور نیز کنترل گردد. اگر این امر به خوبی انجام شود قطعا درمان قوی تر و پایدارتر خواهد شد.

روشهای تشخیصی

چهار روش تشخیصی در طب سوزنی عبارتند از :

۱- مشاهده
۲- گوش کردن و بوییدن
۳- گرفتن نبض
۴- گرفتن شرح حال

سالانه تحقيقات بسيار گسترده اي بر روي طب سوزني انجام ميگيرد، گسترش تحقيقات سبب شده است كه طب سوزني از جنبه سنتي خود خارج و شكل نويني را به خود بگيرد. مطالعات نشانگر آن هستند كه طب سوزني با تحريك عصب هاي محيطي و مركزي سبب ترشح هورمونهاي از قبيل اندورفین و غيره ….. ميگردد. هورمونهاي ترشح شده با مكانيسمهاي مختلفي سبب تسكين درد، تحريك سيستم ايمني، بهبود خون رساني به عضو بيمار و برخي از مكانيسم هايي كه هنوز شناخته نشده است ترميم بدن را سبب ميگردند.

روش کار طب سوزنی

بر روی بدن مسیرها یا کانالهای حرکت انرژی وجود دارد که هر گاه حرکت انرژی در این کانالها مختل شود، بیماری حاصل میگردد. با تحريك نقاط طب سوزنی، حرکت انرژی در کانالها تصحیح شده و سیستم ترمیم کننده بدن فعال می گردد. این کانالها، نه تنها با یکدیگر بلکه با ارگانهای درون بدن (کلیه و کبد، ریه و غیره) در ارتباط هستند، تحريك اين نقاط می تواند متابوليسم ارگانهای درونی را تحت تاثير قرار داده و باعث بهبودی شود.

اگر از سوزن های طب سوزنی می ترسید مقاله زیر را حتما بخوانید.

سوزن های طب سوزنی ومشخصات آن

 

 

منبع: دکتر مغاری متخصص طب سوزنی

مقالات مرتبط

ورزش برای مفاصل

فهرست مطالب1 ورزش مچ دست2 ورزش قوزک پا3 ورزش گردن4 ورزش پشت5 ورزش ران6 ورزش زانو7 برای آموزش ورزش های

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان