آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان دردهای سیاتیکی با طب سوزنی

این مقاله به ارائه توضیحاتی راجع به درد سیاتیک و درمان آن با طب سوزنی می پردازد.

در این مقاله توضیحاتی در خصوص یکی از شایع ترین بیماریهای عصر حاضر ارائه می شود. دردهای سیاتیکی که ناحیه کمر و پاها را دردناک می سازد و به علت آزردگی عضلات ناحیه کمر یا فتق دیسک مهره های کمری – که لایه غضروفی میان مهره های پشت دچار آسیب می شود- و عواملی نظیر ضربه، حمل بار سنگین، خم کردن یا چرخش ناگهانی حین حرکات سریع و سنگین ورزشی ایجاد می شود، از فراوان ترین ناراحتی های مبتلا به افراد جامعه و از بیشترین علل مراجعه به مطب پزشکان می باشد.

سیاتیک و دردهای سیاتیکی

سیاتیک يك درد بسیار شايع است که معمولا ناشي از فتق ديسك كمري است و سبب تحريك و فشار بر روي ريشه ي عصبي مربوط مي شود ولی ممكن است به ندرت ناشي از فشار مستقيم يك ضایعه استخوانی کوچک يا التهاب استريل (غيرعفوني) باشد. بیمار از درد در ناحیه پشت یا باسن شاکی است و در مواردی نیز درد به ناحیه زیر زانو انتشار پیدا میکند.

درد با دراز كشيدن به حالت طاق باز بهتر و با ايستادن، نشستن يا سرفه كه منجر به افزايش فشار داخل كانال نخاعي مي شوند افزايش ميابد. بسته به ريشه عصبي درگير درد، بی حسی، گزگز، مورمور یا نقايص حركتي و تغييرات رفلكسي ممكن است در پا وجود داشته باشند.

تاثیر طب سوزنی بر درد سیاتیک

اثر طب سوزنی بر روی روند درمان سیاتیک میتواند بسیار سریع و چشمگیر باشد. در حقیقت می توان گفت سیاتیک یکی از بیماریهای بوده که در طول تاریخ سبب شهرت طب سوزنی شده است. طب سوزنی با تاثیرات تسکین درد، شل کننده عضلانی و ارام بخشی که دارد می تواند با سرعت بالایی سبب بهبودی بیمار گردد. البته باید به این نکته اشاره کرد که بیمار باید دستورات قبل و بعد از درمان را کاملا رعایت کند تا بیماری دوباره عود نکند مثل روش بلند شدن از حالت دارزکش، تقویت عضلات کمر، رانندگی و …. .

جراحي ممكن است در صورتي كه درد به درمان جواب نداده يا اگر پيشرفت ضعف عضلاني, عدم کنترل ادرار یا مدفوع وجود داشته باشد لازم شود.

در طب سوزنی، بيماران در طول يك دوره ي سه ماهه تا ۱۵ جلسه درمان شده و سه ماه پس از آن مورد پيگيري قرار مي‌گیرند.

 

اگر از سوزن های طب سوزنی می ترسید حتما بر روی لینک زیر کلیک کرده و مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

سوزن های طب سوزنی ومشخصات آن

 

منبع: دکتر مغاری متخصص طب سوزنی

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان