آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

گرما درمانی در آسیب های ورزشی

43462

عوارض احتمالی گرما درمانی آسیب های ورزشی

استفاده از گرمادرمانی می‌تواند منجر به کاهش درد، رفع اسپاسم عضلانی، کاهش خشکی مفصل و نرم شدن بافت‌های نرم و عضلات شود. تحقیقات نشان داده است که استفاده از گرمادرمانی می‌تواند تشدید التهاب را در صورت استفاده شدن در ۴۸ ساعت پس از آسیب ورزشی کاهش دهد. همچنین، در صورت گرمای زیاد یا باقی‌ماندن طولانی کیسه حاوی آب گرم در محل مورد استفاده، ممکن است سوختگی ایجاد شود.

موارد استفاده ازگرما درمانی آسیب های ورزشی

از گرمادرمانی می‌توان در فاز گرم کردن عضلات قبل از شروع به ورزش هم استفاده نمود. به عنوان مثال، می‌توان با استفاده از یک حوله مرطوب و گرم، قبل از دویدن عضلات ساق و قبل از والیبال، عضلات شانه را نرم و انعطاف‌پذیرتر نمود.

نمونه گرمادرمانی

استفاده از گرمادرمانی مرطوب به علت نفوذ بیشتر حرارت و ایجاد گرمای عمقی بیشتر در عضلات و مفاصل، اثر بیشتری نسبت به حرارت خشک دارد. برای استفاده از این روش، می‌توانید یک حوله را در آب گرم قرار داده و آنرا روی محل دچار التهاب یا اسپاسم قرار دهید. در هر دوره گرمادرمانی، حدود ۲۰ دقیقه محل مورد نیاز را گرم کنید. حوله گرم و مرطوب معمولاً طی ۱۰-۵ دقیقه حرارت خود را از دست می‌دهد، بنابراین لازم است ۲-۳ بار حوله را در آب گرم قرار داده و دوباره روی محل بگذارید.

همچنین، موارد تجاری نیز در بازار موجود است که استفاده آسان‌تری از گرمادرمانی مرطوب را فراهم می‌کنند. همچنین، کرم‌های حرارت‌زا نیز در بازار موجود هستند که می‌توانند با ماساژ محل، حرارت را به طور کمی عمقی تر نفوذ دهند، اما باید توجه داشت که این کرم‌ها به اندازه کافی گرمای عمقی ایجاد نمی‌کنند.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان