آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان نوعی دندان مصنوعی است که برای حمایت از بازیابی دندان یا دندان های از دست رفته استفاده می شود و می تواند به توقف یا جلوگیری از بین رفتن استخوان فک کمک کند. عمل جراحی ایمپلنت دندان یک نمونه از عمل های جراحی است که در آن از اعضای مصنوعی برای بازیابی سلامتی بیمار استفاده می شود، اما با این وجود این عمل جراحی یک شکل از جراحی زیبایی دندان نیز هست. افرادی که دندان های خود را از دست داده اند ممکن است در زمان خندیدن یا صحبت کردن خجالت بکشند. علاوه بر این، مشکلات مربوط به جویدن غذا در نتیجه دندان های از دست رفته می تواند تاثیر منفی بر عادت های غذا خوردن داشته باشد و مشکلات سلامتی ثانویه همچون سوء تغذیه برای فرد ایجاد کند. با جایگزینی ریشه های دندان از بین رفته، کاشت دندان به روش ایمپلنت می تواند قدرت و ثبات لازم را در دندان ها برای خوردن تمام غذاهای مورد علاقه شما ایجاد کند و دیگر فرد در هنگام جویدن غذا احساس ناراحتی نخواهد کرد. علاوه بر این، ایمپلنت های دندان می توانند وضعیت استخوان فک را شبیه سازی کرده و حفظ کند، جلوی از بین رفتن استخوان فک را بگیرد و به حفظ ویژگی های صورت فرد کمک کند.

Space-ideal-for-implants
سن مناسب برای ایمپلنت کردن

باید تا سن 18 سالگی صبر کرد تا اسکلت صورت شکل کامل خود را بگیرد در غیر این صورت ممکن است در آینده ایمپلنت دندانی کوتاه تر به نظر برسد. در بعضی موارد مثلا اگر چند ایمپلنت دندانی در یک ناحیه کاشته شده باشد و پروتزی به شکل بریج روی ایمپلنت ها نصب شده باشد مقاومت بریج مانع از رشد اسکلتال در آن ناحیه میشود و بنابر این بیمار دچار دفرمتی صورت میشود ولی پس از سن 18 سالگی هیچ محدودیت وجود ندارد و تا هر سنی میتوان ایمپلنت دندانی انجام داد.
در سنین پایین تر برای تک دندان میشود ایمپلنت دندانی انجام داد ولی باید پروتز ایمپلنت دندانی پس از 18 سالگی تعویض شود تا اندازه آن با دندان های مجاور تناسب داشته باشد.

آیا ایمپلنت پس میزند ؟

خیر، ایمپلنت دندانی بر خلاف انواع دیگر پیوندها ( قلب ،کلیه، ریه و… ) پس نمیزند چرا که تیتانیوم فلزی است که با محیط بدن کاملا سازگار است . اما علل از دست دادن ایمپلنت شامل عواملی است همچون :
جراحی نامناسب
تروما ( آسیب و ضربه ) به ایمپلنت دندانی بلافاصله بعد از جراحی
پروتز نامناسب و عدم پخش صحیح نیرو
از همه مهمتر، عدم رعایت بهداشت دهان توسط بیمار

مزایای ایمپلنت دندانی

در عین گران بودن درمان ، مزایا یی همچون راحتی، مقاومت بالا، کاربردی بودن، بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی و زیبایی فوق العاده ، باعث میشود تا رضایت خاطر بیماران نسبت به بریجهای ثابت یا پرتز متحرک بیشتر شود. در صورت رعایت کامل بهداشت، این دندان ها دائمی (Lifetime) خواهند بود.
با درمان ایمپلنت، دندانهای دیگر قربانی جایگزینی دندان از دست رفته نمیشوند.
پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان داخل استخوان قرار گرفته و استخوان فک به دلیل ساپورت توسط ایمپلنت تحلیل نمیرود. بنابراین فرم صورت، کمتر دستخوش تغییرات ناشی از از دست دادن دندان میشود.
به طور معمول عمر ایمپلنت از سایر درمانهای جایگزین طولانی تر است و در صورت از دست رفتن ایمپلنت، امکان جایگزینی مجدد وجود دارد.

 

هزینه

هزینه کاشت دندان با ایمپلنت می تواند با توجه به منطقه زندگی شما و فردی که این عمل جراحی را انجام می دهد، متفاوت باشد. این هزینه شامل هزینه عمل جراحی برای کاشت یک ایمپلنت دندان و همه اجزای موارد نیاز آن و نیز جایگذاری عاج آن در دهان است.
هر روش درمانی کاشت ایمپلنت با یک جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی شروع می‌شود. در این جلسه مشاوره، متخصصان ما یک برنامه درمانی سفارشی با توجه به شرایطتان برای شما طراحی می‌کنند و به این ترتیب شما می‌توانید از هزینه و قیمت دقیق کاشت دندان یا ایمپلنت آگاه شوید.

چه کنیم بی دندان نشویم؟

چه بکنیم که به اینجا نرسیم؟ لطفا دقت فرمایید که شعار پیشگیری بهتر از درمان است، کاملا ارزنده و کاربردی است. پس به دندان های خود برسیم و با روش های بسیار ساده مثل مسواک کردن و استفاده از نخ دندان از پوسیدگی دندان ها و نهایتا تخریب آنها یا بیماری های پریو جلوگیری کنیم که دندان ها از دست نروند. و همچنین بازدیدهای شش ماهه توسط دندان پزشکان تا اگر پوسیدگی کوچکی هم پیدا کردند، بلافاصله آن را ترمیم کنند و همچنین اگر شروع یک بیماری لثه را دیدند جلوی پیشرفت آن را بگیرند، ضروری است.

 

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

 

 

مشاوره رایگانمشاوره رایگان