آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

پی آر پی درمانی (PRP)

 

 

عوارض پی آرپی

بعضی از افراد نگران عوارض احتمالی استفاده از پی آرپی هستند و نمی دانند که آیا این روش درمانی می تواند عوارض کوتاه یا طولانی مدتی برایشان در پی داشته باشد یا نه؟

ممکن است استفاده از پی آرپی عوارضی مانند عفونت به دنبال داشته باشد. یعنی اگر پی آرپی با دقت و مهارت لازم انجام نشود، ممکن است عفونت های زیرپوستی برای بیمار ایجاد شود و او را به دردسر بیندازد اما خوشبختانه پی آرپی جزو درمان های ایمن است و در واقع به همین دلیل بعضی از پزشکان آن را توصیه می کنند.

در این روش ممکن است بیمار از روند درمانی خود نتیجه بگیرد یا نگیرد اما عارضه خاصی او را تهدید نمی کند و مشکلی برای متخصص پی آر پی درمانی و بیمار به وجود نمی آورد. شاید تنها مشکل این کار، هزینه هدر رفته بیمار باشد.

درمان درد مفاصل با پی آر پی

بیمارانی که از درد شدید مفاصل زانو، آرنج، شانه، مچ، عضلات شکمی و یا سایر صدمات ورزشی رنج می‌برند و درمان‌های مناسب رایج هم برای آنها سودی ندارد می توانند از روش درمانی پی آر پی استفاده کنند.

شروع فیزیوتراپی هم به لحاظ هزینه و هم درد به استفاده از پی آر پی برتری دارد و تنها زمانی می‌توان به تزریق مفصلی و یا خون فکر کرد که همه این درمان‌ها نتیجه‌ای را برای بیمار به همراه نداشته باشند. به هر حال استفاده از PRP قبل از جراحی عاقلانه به نظر می‌رسد ولی یادمان باشد که حتی تزریق ساده یک آمپول در موضع می‌تواند موجب شروع سازوکارهای ترمیمی در محل شود و شاید پی آر پی درمانی فقط صرف هزینه‌ای گزاف بدون هیچ بهره‌ای باشد.

 

 

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان