آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

پیاده روی و سکته مغزی

پیاده‌روی می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را در زنان کاهش دهد. زنانی که دو ساعت یا بیشتر در هفته پیاده‌روی می‌کنند یا معمولاً سریع راه می‌روند، به میزان قابل توجهی کمتر از زنانی که اصلاً عادت به پیاده‌روی ندارند، دچار سکته مغزی می‌شوند.

فعالیت و تحرک بدنی، از جمله پیاده‌روی منظم، یک رفتار و عادت اصلاح‌کننده مهم برای پیشگیری از سکته مغزی است. تحرک بدنی برای ارتقای سلامت قلبی و عروقی و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی ضروری است و پیاده‌روی یکی از روش‌های مهم برای رسیدن به تحرک بدنی مطلوب می‌باشد.

در سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون، لخته خونی باعث ایجاد وقفه در جریان خون و مانع رسیدن آن به بخشی از مغز می‌شود. در سکته مغزی گذرا نیز چیزی شبیه همین واقعه اتفاق می‌افتد، اما زمان آن کمتر است.

مهم‌ترین علائم مربوط به سکته مغزی شامل ضعف و کرختی ناگهانی در صورت، بازو و ساق پای یک بخش از بدن، ایجاد اختلال در بینایی، قدرت و هماهنگی، احساس، صحبت کردن و یا توانایی درک صحبت دیگران که ممکن است با گذر زمان بیشتر مشخص شوند، تاری ناگهانی در بینایی به خصوص در یک چشم، از دست دادن تعادل بدن به خصوص همراه با احساس تهوع و استفراغ، تب، سکسکه و یا ایجاد مشکل در بلع، سردرد ناگهانی و شدید بدون هیچ دلیل مشخص و از دست دادن هوشیاری بعد از این حالت و بالاخره سرگیجه مبهم و یا افتادن ناگهانی هستند.

منبع : تندرستی

مقالات مرتبط

درد لگن در مردان

دردهای لگنی مردان همیشه به علت پروستاتیت نیست و معمولا درد لگن در مردان منشأ عضلانی دارد. دردی که مردان

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان