آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

پروتز لب و گونه

پروتز گونه

کاشت گونه روشی موثر در افزایش فرم، برجستگی و متوازن کردن صورت یک فرد است. این به روش های گوناگون انجام می شود. استفاده از مواد مصنوعی مانند پورکس امریکا، سیلیکون یا Gore-tex تقویت گونه همچنین با تزریق چربی نیز انجام می شود که نگاه خسته و چشمان گود رفته را تا حدی اصلاح می کند.

مدت زمان عمل:

بین 30 دقیقه تا 2 ساعت وابسته به چگونگی عمل، طول می کشد.

عوارض جزیی:

کبودی موقت، ورم، بی حسی، سفتی پوست و محدودیت در جویدن.

بهبودی:

محدودیت های رژیم غذایی و محدودیت های فعالیتی بسته به نحوه عمل شما دارد. توانایی حرکت دادن دهان و لب هایتان ممکن است به طور موقت کم شود. زمان بهبودی بین 1 تا 2 ماه می باشد.
زمان بازگشت به محل کار: 1 تا 2 هفته بعد از جراحی است.

خطرات:

ندرتاً عفونت احتمالی (که ممکن است پروتز نیاز به تعویض داشته باشد) و جایگذاری نامناسب (که منجر به عمل ثانویه می شود)، هماتوم، بی حسی در اثر آسیب اعصاب.

تکنیک عمل:

اگر چه پروتز گونه با روش های زیبایی دیگر مانند لیفت صورت، لیفت پیشانی یا جراحی پلک ممکن است همراه باشد. پروتزها ممکن است از بین شکاف هایی کار گذاشته شوند. برشها ممکن است در لثه فوقانی و گاهی اوقات از پلک تحتانی است.

خرید-دستگاه-حجم-دهنده-لب2

پروتز لب

داشتن لب‌های زیبا یكی از خواسته های همیشگی زنان بوده است و به همین دلیل تاكنون از روش‌های گوناگونی جهت این كار استفاده شده است كه از این بین می‌توان به استفاده از وسایل آرایشی، حجم دهنده، خط لب، تزریق ژل، تزریق بوتاكس و اعمال جراحی گوناگون اشاره كرد.
از آنجائی كه روش های غیر جراحی همگی موقتی هستند و بعد از گذشت مدتی باید تجدید شوند روش‌های جراحی گوناگونی برای این منظور به وجود آمده است. در بعضی از این روش‌ها برش‌های بزرگی دور تا دور لب و یا در داخل دهان داده می‌شود كه با بروز عوارض اجتناب‌ ناپذیری همراه است و نتیجه مطلوب بیمار را نیز به همراه ندارد.
در روش‌های نسبتاً جدیدتر از قسمتی از پوست و یا تاندون ناحیه ساعد برای ساختن چیزی شبیه پروتز استفاده می‌شود تا از آن برای برجسته كردن و بزرگ‌تر كردن لب استفاده كنند ولی مشكل این روش آن است كه پس از آن لب حالت یكنواختی پیدا می‌كند.
در جدیدترین روش دائمی برجسته‌تر و بزرگ‌تر كردن لب از پروتز بسیار نرمی كه از جنس پروتز سینه است (پروتزی كه سال‌هاست در تمام دنیا برای بزرگ‌تر كردن سینه تعداد كثیری از زنان بدون عارضه‌ای قابل توجه بکار می رود) استفاده می‌شود. در این روش با دو برش دو میلی‌متری در گوشه‌های لب بدون این كه برش بزرگی در كار باشد و جای عمل معلوم شود طی یك عمل سرپایی و به كمك بی‌حسی موضعی پروتز در لب بالا و لب پائین كار گذاشته می‌شود. در دوره پس از عمل بیمار تورم و خونمردگی مختصری دارد و ممكن است در لب خود احساس سوزن‌ سوزن شدن نماید. تمام این مسائل گذراست و به سرعت از بین می‌رود. به یبمارانی كه تحت این عمل جراحی قرار می‌گیرند توصیه می‌شود كه پس از عمل تمرینات خاصی را انجام دهند و از گاز زدن لقمه‌های بزرگ پرهیز نمایند.
چنانچه بیمار سابقه تب خال داشته باشد باید حتماً از چند روز قبل از عمل تحت درمان پیشگیری از نظر این ویروس قرار گیرد و درمان خود را تا چند روز پس از عمل ادامه دهد.
نكته حائز اهمیت در مورد این پروتز این است كه این پروتز دائمی است و نیازی به تعویض ندارد و چنانچه بیمار به هر دلیلی با آن احساس مشكل نماید به راحتی و درعرض چند دقیقه آن هم به كمك بی‌حسی موضعی قابل خارج كردن است.

از چه موادی برای برجسته سازی لب ها استفاده می شود؟

ـ از اواخر سال ۱۹۹۰ میلادی همراه با افزایش جهانی درخواست برای اقدامات زیباسازی صورت و افزایش اعمال جراحی زیبایی، استفاده از مواد مختلفی که سازگاری بافتی تقریبا مناسبی داشته باشند، جهت برجسته سازی لب ها بیشتر شد. با تزریق این مواد، جراحان زیبایی سعی می کردند تا لب های نازک تغییر شکل داده را مجددا به صورت برجسته وجذاب درآورند. به طور خلاصه می توان مواد را که به صورت گسترده در برجسته سازی لب ها به کار می روند به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

۱) اتولیفن: مواد قابل تزریق که از قسمت درم پوست خود شخص تهیه می شوند، خطر حساسیت ندارند و نتایج آنها موقت است چرا که بدن به سرعت آنها را جذب می کند.

۲) کلاژن: نیاز به تست حساسیت قبل از تزریق دارند، چرا که از بافت های گاوی استخراج می شوند و حدود از ۴ هفته تا ۳ ماه دوام دارند.

۳) درمالوژن: از پوست بیمار تهیه می گردد و تا حدودی دوام و ماندگاری بیشتر از کلاژن گاوی دارد. این مواد ساختار سنگینی دارند و از خلال پوست ظریف لب ها به صورت رگه های سفید و دانه های سفید تا آخر عمر بیمار را اذیت می کند اما این ماده برای پر کردن خطوط و چین و چروک های اطراف لب ها به کار رفته اند که با ریسک بالای ایجاد ناهمواری و پستی و بلندی در اطراف لب ها همراه است و گاه بیمار مجبور می شود که برای خارج کردن آنها مجددا تحت جراحی قرار گیرد.

 روش تزریق این مواد چگونه است؟

ـ در صورت استفاده از هیالورونیک اسیدها جهت برجسته سازی لب پس از ضدعفونی کردن لب ها و اطراف آنها به صورت دقیق، با استفاده از سوزن های بسیار ظریف به اندازه ۳۰ تا ۳۱ (که ضخامت حدود ۶ تا ۱۲ تار موی انسان را دارند) این مواد در زیر مخاط و پوست و بالای عضله لب تزریق می گردند. هر چند در لب های حساس می توان از پمادهای بی حس کننده موضعی حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از تزریق استفاده کرد.

نکته حائز اهمیت در رابطه با پروتز لب و گونه این است که باید در انتخاب جراح دقت لازم را به عمل آورد .

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

مشاوره رایگانمشاوره تلفنیمشاوره رایگان