آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

ورزش درمانی درد شانه

در برخی از نقاط بدن، بالشتكهای كوچكی پر از مایع در مجاورت تاندونها قرار دارند كه از ساییده شدن و آسیب دیدگی آنها جلوگیری می كنند.

یكی از این نقاط شانه است. بالشتكی كه در شانه قرار دارد، میتواند به دنبال حركات مكرر دچار التهاب شود. این اتفاق بیشتر در ورزشهایی كه فرد مجبور است بارها دست خود را بالای سر ببرد مانند شنا، تنیس و پرتاب وزنه دیده میشود.

بعلاوه شغلهایی مانند نقاشی ساختمان و چوببری نیز زمینه را برای این مشكل فراهم میكند. علائم این بیماری شامل درد در قسمت قدامی ـ خارجی شانه و درد شانه هنگام بالا آوردن بازو میشود.
همچنین ممكن است قسمت خارجی شانه شما متورم و گرمتر از حالت طبیعی باشد.

نرمش در درمان درد شانه

حرکات ورزشی وجود دارند که می توانند برای کاهش درد و التهاب شانه مفید باشند. برای مثال، اگر شانه درد دارید می توانید حرکات زیر را انجام دهید و درد آنرا تسکین دهید:

حركت اول

در جای خود بایستید و شانههای خود را برای 5 ثانیه بالا بیاورید. سپس شانهها را به عقب برده و كتفهای خود را برای مدت 5 ثانیه به یكدیگر بفشارید. بعد از آن شانهها را به سمت پایین بیاورید و در حالت استراحت قرار دهید. این حركت را 10 مرتبه تكرار كنید.

100891294028

حركت دوم

در حالت ایستاده یك قطعه چوب را با 2 دست در مقابل خود نگهدارید، طوری كه كف دستهای شما رو به زمین باشد. دستهای خود را بدون آن كه از آرنج خم كنید به بالای سر برده و بكشید. 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس به حالت اول برگردید. این حركت را نیز 10 مرتبه تكرار كنید.

منبع: نودهشتیا

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان