آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

همه چیز درباره شکستگی استخوان

استخوان‌های شما خیلی محکم هستند اما چیزهای خیلی محکم هم ممکن است بشکنند. درست مثل یک مداد چوبی، استخوان‌ها اگر تحت فشار قرار گیرند، خم می‌شوند. اما اگر این فشار خیلی زیاد یا خیلی ناگهانی باشد، ممکن است استخوان‌ها

بشکنند.

وقتی استخوانی می‌شکند به آن شکستگی یا ترک می‌گویند. راه‌های زیادی برای شکستن استخوان وجود دارد. این شکستگی ممکن است از یک ترک برداشتن یا به اصطلاح مو برداشتن جزئی باشد تا استخوانی که به دو تکه تقسیم می‌شود.

 وقتی استخوانی می‌شکند چه اتفاقی می‌افتد؟

تشخیص داده و باید فوراً اقدام به درمان کنید. شکستگی استخوان باعث درد شدیدی می‌شود که در بین افراد مختلف متفاوت است. با این حال، این درد معمولاً شبیه به درد عمیقی است که از یک دل درد یا سردرد شدید بیشتر نیست. برای بعضی افراد، این درد بسیار شدید است، به خصوص اگر شکستگی باز و کوچک باشد. از طرفی، برخی افراد ممکن است به دلیل شوک ناشی از آسیب، در لحظه شکستگی دردی احساس نکنند. با این حال، این عارضه می‌تواند شوک زیادی به کل بدن وارد کند و به همین دلیل بسیار مهم است که در صورت شکستگی، فوراً به درمان بپردازید.

اگر فکر می‌کنید که خودتان یا فرد دیگری دچار شکستگی استخوان شده است، باید از انجام هرگونه حرکتی خودداری کرده و فرد مصدوم را در حالت آرام و راحت قرار دهید. در این حالت، باید فوراً به یک مرکز درمانی مراجعه کنید و از خدمات اورژانسی استفاده کنید. بسیار مهم است که در این مرحله، هیچ کاری انجام ندهید که باعث تحریک و آسیب دیدن استخوان شکسته شود. بهترین کاری که می‌توانید برای فرد مصدوم انجام دهید، حفظ آرامش و رعایت نکات اولیه درمانی است. با این کار، می‌توانید بهبود سریعتری را برای فرد مصدوم تضمین کنید و از مشکلات جدی‌تری جلوگیری کنید.

یک نکته خیلی مهم: اگر مطمئن نیستید که کدام استخوان شکسته است یا اگر فکر می‌کنید که استخوان گردن یا پشت آسیب دیده است، نباید فرد آسیب‌دیده را تکان دهید. منتظر بمانید تا یک متخصص از راه برسد.

مقالات مرتبط

عوامل کمردرد

تأثير عوامل مكانيكي و سبك زندگي در ايجاد كمر درد آسيب هاي ستون فقرات از قبيل اسپرين ها و شكستگي

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان