آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

میکرودرم و پاکسازی پوست

121586.582976afab59245c6e21b0f4bae17d62

در روش میکرودرم ابریژن یا میکرودرم ابریشن، کل پوست را در معرض تماس با یک ماده معدنی بی ضرر که همان پودر اکسید آلومینیوم می باشد قرار می دهند که این پودر با داشتن کریستال های ریز باعث می شود که پوست ساییده شده و بافت های مرده از بین رفته و ترمیم پوست فعال گردد.

از بین بردن ضخامت پوست منجر به بهتر شدن تبادلات فیزیولوژی پوست و همچنین تحریک کلاژن سازی برای تقویت قوام پوست با تحریک فیبروبلاست ها و شکستن مقاومت پوستی برای همکاری با سایر درمان های دارویی پوستی و موثرتر شدن داروها می شود.

روش درمان

اغلب مواقع، این روش توسط یک متخصص مراقبت های پوستی در مطب جراح پلاستیک یا مرکز پزشکی صورت می گیرد. روش میکرودرم و پاکسازی پوست معمولا به دو صورت انجام می شود:

کریستالی

در این نوع از درمان، یک هندپیس کریستال هایی را در سطح پوست ساطع می کند که منجر به یک فرآیند براق سازی یا خراش اندازی ملایم می شود. سپس سلول های مرده پوست به همراه کریستال ها یا فورا درهندپیس مشابه در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شوند.

سرالماسی

این روش درمانی برای پاکسازی پست صورت، یک هندپیس سر الماسی مورد استفاده قرار می گیرد که با ملایمت سلول های مرده پوست را خراش می اندازد و لایه برداری می کند. همانند روش کریستالی، پوست مرده یا فورا درهندپیش مشابه یا در یک فرآیند ثانویه ساکشن می شود. روش سرالماسی برای نواحی نزدیک به چشم (مانند زیر چشم) ایمن تر است و در نواحی حساس یا پوست های حساس تر، انعطاف پذیری بیشتری دارد.

این روش ممکن است برای افزایش تاثیرگذاری با یک روش لایه برداری شیمیایی ملایم ترکیب شود. فورا پس از انجام روش میکرودرم و پاکسازی پوست ، یک مرطوب کننده دارای SPF استعمال می شود تا به پوست آبرسانی شوند و از آن محافظت شود. شایان ذکر است که در صورتی که بیماری شدید پوستی مثل آکنه گسترده و عمیق، اگزما، روزاسه یا آماس پوست دارید، جراح پلاستیک توصیه های دیگری برای شما دارد. عارضه های پوستی، زخم های باز، تبخال و بیماری دیگر قبل از انجام درمان به روش های درمانی دیگری نیاز دارند.

مراقبت های بعد از درمان

پزشک در مورد زمان از سرگرفتن فعالیت ها روزمره و کار با شما صحبت می کند. پس از درمان، شما و فرد مراقب شما دستورالعمل هایی در مورد مراقبت های پس از جراحی دریافت می کنید که شامل اطلاعاتی در مورد موارد زیر است:

• علائم نرمالی که تجربه می کنید

• علائم و عوارض جانبی احتمالی

از فواید اصلی روش میکرودرم ابرژن می توان به عوارض جانی و مدت از کار افتادگی جزئی اشاره کرد. مکش و لایه برداری ممکن است بسته به حساسیت پوست فرد، باعث ورم و قرمزی جزئی پوست شود. پس از استعمال یک مرطوب کننده حاوی SPF، پوست شما خیلی سریع به وضعیت اولیه خود برمی گردد. می توانید آرایش کنید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

همانند اغلب روش های غیرتهاجمی، توصیه می شود که قبل از انجام هر گونه فعالیت سنگین پس از درمان، 24 ساعت صبر کنید. همیشه توصیه می شود که در خارج از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست شما از اشعه های زیان بار فرابنفش در امان باشد.

در صورتی که دردی شدید یا طولانی مدتی دارید، یا ورم یا قرمزی در پوست خود احساس می کنید، با پزشک متخصص خود تماس بگیرید تا متوجه شوید این علائم طبیعی است یا نشان دهنده بروز مشکلی است.

نتایج درمان

چند روز پس از انجام میکرودرم و پاکسازی پوست می توانید شاهد پوستی شفاف و سالم باشید، اما بهترین نتایج پس از انجام چندین جلسه درمانی مکرر بدست می آید. تعداد جلسات درمان توصیه شده برای بدست اوردن نتایج بهینه بین پنج تا دوازده جلسه است که بین هر کدام دو تا چهار هفته فاصله باید وجود داشته باشد. پس از بدست آمدن نتایج اولیه، حفظ نتایج نیازمند تکرار جلسات درمان به صورت منظم است.

پیروی از تمامی دستورالعمل های جراح بسیار مهم است. جراح دستورالعمل های کامل درمورد علائم طبیعی و علائم و عوارض جانبی احتمالی برای شما ارائه می کند. شایان ذکر است که دوره بهبودی هر فرد متفاوت است.

برای امنیت و همچنین بدست آوردن سالم ترین و زیباترین نتایج، بسیار مهم است که در زمان های تعیین شده و هر موقعی که تغییری در پوست خود احساس کردید، برای معاینات بعدی به مطب پزشک جراح مراجعه کنید. در صورت داشتن سوال یا مشکل، حتما آن را با پزشک جراح در میان بگذارید.

موارد منع مصرف

میكرودرم برای تمام افراد مناسب است تنها در كسانیكه طی 12 ماه اخیر اكوتان مصرف كرده اند یا بیماری پسوریازیس دارند مناسب نیست.

آیا پاکسازی پوست با این روش برای همه افراد یكسان انجام میشود؟

در انواع سطحی. نیمه عمقی وعمیق انجام میشود.

شدت انجام طی جلسات متوالی میکرودرم و پاکسازی پوست بنا به تشخیص پزشك و مشكل بیمار متفاوت میباشد         .

 از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

مشاوره رایگانمشاوره رایگان