آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

معرفی کلینیک پای دیابتی

معرفی کلینیک پای دیابتی و مهم ترین فعالیت ها

مرکز تخصصی پای دیابتی کلینیک امید یک مرکز چند تخصصی می باشد که مشتمل بر بخش های فیزیوتراپی، لیزر تراپی، مگنت تراپی، مکانوتراپی، هیدرو تراپی، ماساژ درمانی و آروماتراپی، بخش ارزیابی کامپیوتری و بیومکانیکال و نیز ویزیت پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و کلینیک الکترومایوگرافی می باشد.

بنابراین سعی شده است تمام نیازهای بیماران به صورت یک کار تیمی برآورده شود و در وقت و هزینه بیماران صرفه جویی گردد.

b1f 20 تمرینات ورزشی پای دیابتی

این مرکز با بهره برداری از تیم های تخصصی فیزیوتراپی و هیدروتراپی (آب درمانی) تمرینات تخصصی افزایش حس عمقی و اصلاح الگوی وزن انداختن و نیز تقویت عضلات را در مورد بیماران دیابتی انجام خواهد داد.

b1f 20 اصلاح دفورمیتی های ناشی از دیابت در پا و مچ پا

باتوجه به کاهش حس عمقی در مجموعه پا و کف پا و تغییر الگوی راه رفتن و وزن اندازی این بیماران، دفورمیتی ها و تغییر شکل هایی در این مفاصل ایجاد می شود که به کمک اسپیلنت های خاص که ممکن است برای روز و یا شب بیمار تهیه شود مفاصل حمایت شده و تغییر شکل ها به صورت تدریجی اصلاح نخواهد شد.

 b1f 20 ارزیابی کامپیوتری و اسکن کف پا

در این مرکز فشار های کف پایی به کمک سیستم اسکنر کامپیوتری در هر دو وضعیت استاتیک و داینامیک ارزیابی شده و نقاط پر فشار و خطرناک و مستعد زخم به صورت دیاگرام های فشار مشخص و شناسایی می شود نتایج حاصل از این ارزیابی در مراحل بعدی درمان جهت ساخت کفش و کفی طبی استفاده می شود.

b1f 20 کفش و کفی دیابتی

در این مرکز بر اساس داده های سیستم اسکنر کامپیوتری، کفش و کفی طبی مناسب با پای دیابتی به منظور جلوگیری از ایجاد زخم پای دیابتی و در مواردی که زخم ایجاد شده است به منظور برداشتن فشار از روی نواحی زخم با جنس و طرح متنوع بر حسب نیاز بیمار، طراحی و ساخته می شود.

b1f 20 وسایل کمکی راه در رفتن برای پای دیابتی

در بیماران دیابتی که دچار زخم پای دیابتی شده اند و در مواردی که بیمار باید روی پای مبتلا وزن اندازی نماید وسایل کمکی راه رفتن که فشار را از روی پا بر می دارد طراحی و ساخته می شود. این وسایل برای درمان زخم پای دیابتی به صورت سیستم های پنوماتیک و یا استاتیک ارائه می شود.

b1f 20 مراقبت از زخم دیابتی

این عمل به کمک انواع پدهای سیلیکونی و یا فومی در ضخامت ها و دانسیته های مختلف بر حسب نیاز بیمار و به منظور کاهش فشار از روی نواحی پر خطر طراحی و ساخته می شود. در بعضی موارد از پدهای ژلی استفاده خواهد شد.

d1 18 محصولات پیشگیری از ایجاد زخم پای دیابتی

d1 18 پدهای سیلیکونی و ژلی کف پا

d1 18 کفی های تطابقی آنتی باکتریال

d1 18 کفش و صندل دیابتی

d1 18 اسپلینت اصلاحی دفورمیتی و بد شکلی انگشتان

d1 18 محصولات مراقبت از زخم

d1 18 کفی پازلی و بریس کاهنده فشار

d1 18 کفی سیلیکونی و ژلی

d1 18 کفش جراحی

d1 18 بریس بادی جهت جلوگیری از بد شکلی مچ پا

d1 18 اسپیلینت بعد از جراحی

مشاوره رایگانمشاوره رایگان