آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

ماساژ درمانی وآموزش ماساژ کف پا

ماساژ کف پا

ماساژ کف پا یکی از انواع ماساژ است که به عنوان یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای کاهش درد شناخته می‌شود. افراد در زمان‌های مختلف به این فعالیت می‌پردازند. گاهی اوقات وقتی در بخشی از بدن درد یا ناراحتی احساس می‌شود، ناخودآگاه به آن نقطه ماساژ داده می‌شود یا زمانی که سردرد داریم، شروع به ماساژ شقیقه و پیشانی می‌کنیم. ماساژ، واکنشی طبیعی و غریزی به وجود درد یا عارضه در بدن است که گاها به آن رو می‌آوریم.

اگرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای انجام ماساژ درمانی حتما باید هزینه زیادی پرداخت کنند، باید گفت که هر کس می‌تواند ماساژ درمانی را بدون هزینه‌ای روی خود انجام دهد. بسیاری از افرادی که می‌گویند به هیچ وجه دست زدن به پاهای خود را دوست ندارند، از یک ماساژ محکم و ریتمیک پا لذت می‌برند.

 آموزش ماساژ کف پا

 اگر زائو در بخش عمده‌اي از زمان زايمان در تخت خود نشسته يا دراز كشيده باشد، ماساژ پا مي‌تواند يك گزينه ايده‌آل باشد. همراه زائو مي‌تواند از قوزك تا نوك انگشتان را محكم ماساژ دهد يا دايره‌هاي كوچكي با انگشتانش در كف پاهاي زائو بكشد. زائو ممكن است در زمان زايمان احساس كند كه پاهايش بسيار سرد شده‌اند؛ در اين صورت ماساژ پا مي‌تواند به گرم شدن آنها كمك كند.

 آموزش ماساژ کف پا

  • برای انجام ماساژ پا، روی یک صندلی کوتاه بنشینید و تمام قسمت های کف پا، رویه پا، پاشنه پا و انگشتان پا را به آرامی ماساژ دهید.
  • برای ماساژ پا، یک دست خود را روی پا و دیگری را زیر کف پا قرار دهید و به آرامی از انگشتان پا به سمت قوزک ماساژ دهید و این حرکت را به سمت انگشتان ادامه داده و تکرار کنید.
  • پا را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر انگشتان هر پا را محکم فشار داده و به آرامی بکشید.
  • با انگشت شست از قسمت بالایی کف پا، به صورت خطی فشار محکم به مرکز کف پا وارد کنید و در قوس و برآمدگی پا، فشاری چرخشی اعمال کنید. این حرکت را در 2 کف پا انجام دهید.
  • یک پا را نگه داشته و به پای دیگر آرام مشت بزنید و با حرکات انگشتان دست در سراسر کف پا حرکات چرخشی انجام دهید.
  • از قوزک پا تا ناحیه ران را با دستان خود ماساژ داده و آن را 5 بار تکرار کنید.
  • زانو را با فشار چرخشی انگشتان در ناحیه کاسه زانو ماساژ دهید. ماساژ پا پس از یک ایستادن طولانی می‌تواند عضلات پا را آرام کرده و به حالت اول بازگرداند. ماساژ منظم ران، سیستم لنفاوی را تحریک کرده و ظاهر ران‌ها را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر ایجاد آرامش و رفع تنش، متخصصین رفلکش زون تراپی می توانند با استفاده از تحریک نقاط خاصی در کف پا به درمان برخی از بیماری ها بپردازند.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان