آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

ماساژ درمانی دردهای اسکلتی عضلانی

دردهای اسکلتی- عضلانی یکی از شایع ترین دردهاست. طبق آمار، حداقل 50 درصد از افراد بزرگسال چندین بار در طول زندگی خود کمردرد را تجربه می کنند و از آن جا که بیشتر کمردردها، دردهای ساده است، فقط با بازگشت به فعالیت روزانه و انجام برخی حرکات ورزشی ساده قابل رفع است.

علت دردهای اسکلتی عضلانی

دردهای اسکلتی عضلانی دراثر وجودمشکل درماهیچه ها ، مفاصل یا استخوانها به وجود می آیند. این دردها نزد افراد نخاعی مسن تر شایع تر هستند.

آسیبها ، استفاده یا فشار بیش ازحد ازیک اندام ، تغییرات ایجاد شده درمفاصل ، فرسودگی مفاصل که معمولا” در نتیجه استفاده از ویلچر( بدون حمایت کافی ) و جابجا شدنهای نامناسب می توانند باعث ایجاد دردهای اسکلتی عضلانی گردند . این دردها اغلب با انجام حرکت بدتروبا استراحت بهترمی شوند.

درمان درهای اسکلتی عضلانی با ماساژ

یکی از روشهایی که می تواند به کاهش دردهای اسکلتی عضلانی کمک کند ماساژ درمانی است. ماساژدرمانی می تواند به تسکین دردهای حاصل از سفتی و عدم توازن عضلات کمک کند. ماساژ عصبی عضلانی نوعی از ماساژ است که نگرش خاصی به رفع دردهای عضلانی و تسکین آنها دارد و می تواند باعث بهبود سیستم عضلانی و اسکلتی شود و بسیار مفید و مناسب برای بهبود عملکرد بدن است.

منبع: تکنیک سلامت، خبرفارسی

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان