آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

قرار گرفتن در وضعیت نامناسب و کمردرد

کمردرد می تواند علل مختلفی داشته باشد که از جمله آنها،قرار گرفتن در وضعیت نامناسب است.

وضعيت نامناسب ايستادن و کمردرد

قرار گرفتن در وضعيت نامناسب هنگام ايستادن ، سبب افزايش يا كاهش قوس هاي ستون فقرات و يا انحراف جانبي آنها مي شود كه در هر صورت باعث بروز كمر دردهاي شديد مي گردد .

وضعیت بدون تحرک و کمردرد

وضعيت ايستا و بدون تحرك به خصوص وقتي كه نا متقارن و كج باشد ، براي ستون فقرات بسيار مضر است . اين حالت بيشتر در كار با ماشين آلات ، كه نياز به قرار گرفتن در يك وضعيت ثابت و نا متقارن به مدت طولاني دارد بسيار اتفاق مي افتد و اگر اصلاح نگردد مي تواند باعث درد قابل توجهي در ناحيه ي كمر شود.

کار با کامپیوتر و کمردرد

افرادي كه با كامپيوتر كار مي كنند به طور مداوم در يك وضعيت ايستا قرار دارند به طوريكه سر خم شده ، دست ها بر روي صفحه كليد قرار گرفته و تنها انگشتان حركت مي كنند . اين حالت با فشار بر نواحي شانه اي و انقباض ممتد عضلات گردن و كتف همراه است و اغلب اين افراد از درد در ناحيه ي شانه هاي خود شكايت دارند . در صورتيكه صفحه ي كليد در سمت راست كاربر قرار گيرد و صفحه ي كامپيوتر ( monitor ) در سمت چپ به طوريكه وي  مجبور باشد در طي روز مدام سرش را حركت دهد و يا اينكه صفحه ي كليد بالاتر و يا پايين تر از ارتفاع استاندارد خود قرار گيرد، فشار مكانيكي وارد بر ستون فقرات بيشتر شده و سبب آسيب بيشتري مي گردد.

منبع: تحقیق ورزش درمانی و علل بروز کمردرد

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان