آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

فیزیوتراپی شکستگی در تهران

بدون شک مهمترین قسمت درمان شکستگی ها بازپروری Rehabilitation آن ها است. در اغلب شکستگی ها نیازی به جااندازی وجود ندارد. در اغلب شکستگی ها نیازی به بیحرکت کردن وجود ندارد ولی در همه شکستگی ها باید بازپروری انجام شود و نتیجه درمان بطور مستقیم متاثر از نتیجه بازپروری است.

چگونگی فیزیوتراپی شکستگی :

مرحله فیزیوتراپی شکستگی بلافاصله پس از شروع درمان شکستگی آغاز میشود. هدف از فیزیوتراپی شکستگی دو چیز است. اول اینکه کارآیی اندام را تا حد ممکن حفظ کنیم و مانع از کاهش کارآیی آن در طول مدت درمان فیزیوتراپی شکستگی شویم و دوم اینکه وقتی شکستگی در حال جوش خوردن است سعی کنیم کارآیی از دست رفته آنرا به آن برگردانده و کارکرد Function آنرا به وضعیت قبل از شکستگی برگردانیم. برای فیزیوتراپی شکستگی، بیمار باید تحت نظر یک فیزیوتراپ کارآزموده باشد (بهترین فیزیوتراپی شکستگی در تهران کلینیک امید می باشد.)مگر در شکستگی های جزئی که با آموزش، خود بیمار میتواند اقدامات مورد نیاز را انجام دهد. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت نحوه انجام فیزیوتراپی شکستگی است.

متاسفانه در بیشتر کلینیک های فیزیوتراپی اقداماتی که برای بیماران انجام میشود منحصر میشود به متصل کردن دستگاه هایی به بدن بیمار برای گرم کردن موضع درد و یا دادن تحریک الکتریکی به اندام. این روش ها گرچه میتوانند مفید باشند ولی قسمت بسیار کوچکی از فیزیوتراپی شکستگی را تشکیل میدهند. مهمترین قسمت فیزیوتراپی شکستگی که زیر نظر یک متخصص فیزیوتراپی انجام میشود انجام انقباضات عضلانی، حرکات اندام و نرمش های لازم است. متخصص فیزیوتراپ این حرکات را به بیمار آموزش داده و آنها را در کلینیک فیزیوتراپی انجام میدهد ولی قسمت اعظم کار باید به توسط خود بیمار و در منزل انجام شود.

اشتباه ترین فکر که در اکثر بیماران وجود دارد اینست که فیزیوتراپی شکستگی را متخصص فیزیوتراپی و در کلینیک فیزیوتراپی انجام میدهند. این فکر مطلقاً اشتباه بوده و پیروی از آن موجب مشکلات جبران ناپذیری برای بیمار میشود. قسمت عمده فیزیوتراپی شکستگی، انجام حرکات و نرمش های مخصوص است و وظیفه متخصص فیزیوتراپی آموزش آنها به بیمار بوده و وظیفه بیمار انجام آن نرمش ها بطور مکرر و مداوم در منزل است. تنها انجام مداوم نرمش ها است که میتواند تضمین کننده یک فیزیوتراپی شکستگی مناسب و بدست آوردن یک نتیجه مناسب از درمان شکستگی باشد.

بیمار باید از اندام درمان شده اش مانند قبل از شکستگی استفاده کرده و آن را در فعالیتهای روزمره بکار گیرد مگر کارهای خاصی که پزشک آنها را ممنوع کرده باشد.

 برای درمان شکستگی به بهترین فیزیوتراپی شکستگی در تهران (کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید) مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان