آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

فیزیوتراپی در درمان فلج بل

q7326 BellsPalsy SM

فلج بل فلج موقت عضلات صورت است که با التهاب عصب مربوط به عضلات صورت ( عصب زوج هفتم مغزی) ایجاد می شود. فلج بل معمولا ناگهانی آغاز می شود و درمان آن چند هفته تا چند ماه طول می کشد. علت فلج بل مشخص نیست اما گفته می شود که ویروس هرپس که معمولا در هوای سرد وجود دارد می تواند باعث فلج عصب صورت شود.  به شما توصیه می کنیم که به یک متخصص مراجعه کنید و سپس جلسات فیزیوتراپی را به شکلی منظم به پایان برسانید.

از جمله تمریناتی که می توانید در منزل برای فلج صورت  انجام دهید:
جلوی آینه بایستید و لب های خود را به حالت لبخند در آورید. سپس در حالیکه سعی می کنید لب های خود را به حالت عادی برگردانید با انگشتان خود از این حرکت لب ها ممانعت کنید. این تمرین رفع فلج بل را با حالت غنچه کردن لب ها (مانند سوت زدن) نیز انجام دهید. تمرین دیگر این که جلوی آینه بایستید و به بالا نگاه کنید. دستان خود را بر روی پلک فوقانی بگذارید و سعی کنید به پایین نگاه کنید. طوری که به این حرکت مقاومت بدهبد.

این تمرینات باید توسط فیزیوتراپیست شما تجویز شود تا نحوه صحیح اجرای آن را بیاموزید. این نکته را هم در نظر بگیرید که درمان فلج بل در اکثر موارد قطعی است و جای نگرانی ای نیست. متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی در کلینیک امید، با استفاده از تکنیک های مختلف فیزیوتراپی به درمان فلج صورت می پردازند.

منبع: کلینیک فیزیوتراپی

مشاوره رایگانمشاوره رایگان