آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

فواید ماساژ درمانی

ماساژ درمانی اثرات مثبت زیادی بر روی بدن دارد مثلا در بهبود گردش خون و بهبود سوخت و ساز بدن اثر زیادی دارد.
هنوز بسیاری از خواص ضد استرس ماساژ درمانی بصورت مطالعه علمی دانشمندان در نیامده است، ولی در طول ۲۰ سال اخیر بررسی های بسیاری بخصوص در زمینه ماساژ سوئدی جمع آوری شده است.
▪ گرچه بررسی های کنترل شده زیادی لازم است، اما یافته ها شامل موارد زیر می باشد:
– بیماران بستری در بیمارستان که ماساژ دریافت کردند، افزایش در تحرک ، انرژی ، تغییرات مثبت خلقی و سرعت بهبودی از خود نشان دادند.
– بیماران مبتلا به پشت درد مزمن پس از دریافت دو جلسه درمان ۳۰ دقیقه ای در هفته برای مدت پنج هفته ، کاهش درد ، افسردگی و اضطراب و نیز بهبود خواب را گزارش کرده اند. برخی نتایج متناقض نیز گزارش شده که نیاز به بررسی های بیشتر دارد.
– کارکنان ادارات که ماساژ دریافت کردند، هشیارتر، فعال تر و کم استرس تر از آنهایی بودند که ماساژ دریافت نکرده بودند.
– بیماران مبتلا به درد های عضلانی که دو جلسه ۳۰ دقیقه ای ماساژ درمانی در هفته به مدت ۵ هفته دریافت کردند، کاهش درد ، کوفتگی و خستگی را گزارش دادند، همچنین در تعداد شبهای کمتری اختلالات خواب داشتند. در این قسمت نیز به مطالعات بیشتری نیاز است.
– در مصدومین سوختگی ،ماساژ درمانی در کاهش اختلالات روحی(اضطراب ، تنش و افسردگی) و علایم جسمی (درد و خارش) مؤثر بوده است.
اثرات ماساژ در کودکان نیز به خوبی بزرگسالان است. برای مثال نوزادان نارسی که ماساژ دریافت می کنند ، بیشتر وزن اضافه می کنند و سریعتر از بیمارستان مرخص می شوند. کودکان مبتلا به اوتیسم نیز با ماساژ درمانی رفتارهای غیرمعقول کمتری از خود بروز دادند.
سایر بیماری هایی که به ماساژ درمانی خوب جواب داده اند عبارتند از: سندرم خستگی مزمن، استئوآرتریت، سندرم تونل کارپال ، میگرن و سیاتیک.

منبع: عطار

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان