آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

عوارض وکاربردهای پی آر پی درمانی

 

 

54548

عوارض پی آرپی

بعضی از افراد نگران عوارض احتمالی استفاده از پی آرپی هستند و نمی دانند که آیا این روش درمانی می تواند عوارض کوتاه یا طولانی مدتی برایشان در پی داشته باشد یا نه؟

ممکن است استفاده از پی آرپی عوارضی مانند عفونت به دنبال داشته باشد. یعنی اگر پی آرپی با دقت و مهارت لازم انجام نشود، ممکن است عفونت های زیرپوستی برای بیمار ایجاد شود و او را به دردسر بیندازد اما خوشبختانه پی آرپی جزو درمان های ایمن است و در واقع به همین دلیل بعضی از پزشکان آن را توصیه می کنند.

در این روش ممکن است بیمار از روند درمانی خود نتیجه بگیرد یا نگیرد اما عارضه خاصی او را تهدید نمی کند و مشکلی برای متخصص پی آر پی درمانی و بیمار به وجود نمی آورد. شاید تنها مشکل این کار، هزینه هدر رفته بیمار باشد.

در بعضی بیماری های سیستم حرکتی یکی از روش های درمانی تزریق دارو به درون مفصل یا اطراف بافت های بیمار است که به آن پی آر پی درمانی هم گفته می شود. تزریق درون بافت های حرکتی همیشه به توسط پزشک متخصص تزریقات مفصلی صورت میگیرد. هدف از این تزریق ها در غالب اوقات کم کردن التهاب مفاصل و در نتیجه کاهش درد و تورم است.

تزریق درون بافتی عملی ظریف و مستلزم داشتن مهارت است. در صورتیکه دارو در محل درست خود تزریق نشود تاثیر مطلوبی نخواهد داشت.

از تزریق های درون بافتی در تشخیص دردهای مفصل هم استفاده میشود.

کاربرد های پی آر پی PRP

1.     طاسی سر یا  ابرو.

۲٫     چین و چروک  ناشی از افزایش سن.

۳٫     ترمیم زخم  های قدیمی ناشی از بریدگی ، سوختگی و …

۴٫     تسریع در  ترمیم شکستگی های استخوانی و یا ضایعات غضروفی مثل آرتروز.

۵٫     ترمیم  اسکارهای ناشی از جوش (آکنه)، آبله مرغان.

۶٫     چین و چروک  و پف زیر چشم.

۷٫ ترکیب با چربی و ساختن پرکننده طبیعی برای افزایش حجم لب، گونه، سینه و باسن.

 

 

مقالات مرتبط

ورزش برای درد پاشنه پا

یکی از اقدامات مهم درمانی برای درد پاشنه، انجام نرمش‌های کششی است. هدف از این نرمش‌ها، افزایش انعطاف‌پذیری فاشیای پلانتار

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان