آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

عوارض احتمالي پس از انجام عمل جراحي رباط

Z

 تورم

بروز تورم در مفصل پس از انجام عمل اتفاق طبيعي مي‌باشد که ممکن است اندکي از آن تا انتهاي 3 ماه پس از عمل نيز باقي بماند. هدف اصلي فاز اول توانبخشي پس از عمل نيز کاهش اين تورم مي‌باشد.

 

بي‌حسي در اطراف زانو

 

بروز بي‌حسي در قسمت جلويي زانو در نواحي اطراف محل انجام عمل جراحي اتفاقي طبيعي است که به‌علت ايجاد انتقال در اعصاب حسي سطح جلويي زانو رخ داده و ممکن است تا مدت زمان زيادي نيز به طول بيانجامد.

 ايجاد لخته خون در عروق

عارضه فوق يکي از عوارض کلي پس از بسياري از جراحيهاست که جهت جلوگيري از آن ضمن تزريق دارو در روز پس از انجام عمل، تمرينات حرکتي خاصي نيز به بيمار آموزش داده مي‌شود تا از بروز آن جلوگيري شود.

درد

درد نيز از جمله عوارض بيشتر جراحيهاست که در اين عمل پس از 48ظ ساعت از شدت بار اوليه آن تا حد زيادي کاسته شده، ولي ممکن است تا مدتي پس از عمل در موقعيتهاي مختلف بيمار دردهاي خفيف متفاوتي را گزارش کند که بيشتر آنها در پروسه توانبخشي تسکين داده مي‌شوند.

 

آسيب گرفت (رباط جديد)

 

رباط جديد در طول دوره زماني 6 تا 12 هفته پس از انجام عمل در ضعيف‌ترين وضعيت خود مي‌باشد، لذا مي‌بايست احتياط بسيار زيادي کرد چرا که ممکن است پس از شروع دوره توانبخشي و با توجه به افزايش توان اندام جراحي شده، اعتماد به نفس بيمار افزايش پيدا کرده و بدون احتياط با زانوي جراحي شده رفتار کند که در نتيجه ممکن است همين بي‌احتياطي سبب ايجاد حادثه و ايراد آسيب به رباط جديد شود.

موارد ديگري از عوارض پس از جراحي نيز وجود دارد که توضيح آنها در اين متن آموزشي ضروري نمي‌باشد.

مقالات مرتبط

طب سوزنی

طب سوزنی روش درمانی سنتی چین است. همان طور که طب سنتی ایران را طب بوعلی سینایی و طب سنتی

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان