آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

علل دیسک گردن و درمان آن

گردن درد در اثر علت های مختلفی مثل فعالیت و کار ، آسیب ها ، برخی از بیماری ها پدید می آید . اغلب گردن دردهائی که در اثر فعالیت ایجاد می شوند ، بعلت حرکات تکراری و طولانی مدت عضلات گردن ، تاندون ها ،لیگامان ها ، استخوان یا مفاصل هستند.
کشیدگی بیش از حد عضلات ، آسیب لیگامان ها ، اسپاسم عضلات یا التهاب مفاصل گردن نیز از جمله علل این مشکلات بشمار میروند. هنگامی که با شانه های افتاده ودر حالی که چانه به پیش کشیده شده است سر را به اطراف میگردانید وضعیت نامناسبی برای گردن ایجاد میگردد و در نتیجه رباطها ودیگر بافتها مجبور به تحمل ۹ کیلوگرم وزن با توزیع نا متناسب می باشند. مشکل بزرگ گردن ودیگر نقاط ستون فقرات کشیدگی در نهایت توان برای مدت طولانی است وباعث فشار وکشش غیر طبیعی در نتیجه درد میگردد.
ساختار های متعددی درگردن موجب بروز درد میگردد و عوامل مختلف از جمله: مسایل مرتبط با عضلات . مفاصل و یا رباط ها و نیز پارگی دسک بین مهره ای.

درمان دیسک گردن

درمان درد گردن به دو تکنیک عمل جراحی از جلو و پشت گردن صورت می گیرد که معمولا بر اساس وضعیت دیسک و تجربه و راحتی دست پزشک جراح انجام می‌شود.
کاربران کامپیوتر، حسابداران، خیاطان، آرایشگران و افرادی که امور دفتری دارند، از افراد مستعد ابتلا به به دیسک گردن هستند. از آنجایی که دیسک گردن در این افراد شایع‌تر است، لذا این افراد باید ورزش های گردن به ویژه ورزش های ایزومتریک را به طور مرتب و روزانه انجام دهند تا عضلات گردن و شانه آن ها تقویت شود و از بروز دیسک گردن جلوگیری گردد.
به افراد شاغل که در اکثر مواقع سرشان در یک وضعیت ثابت قرار دارد، توصیه می شود که قبل از ایجاد درد در ناحیه گردن و سوزش بین دو کتف، ورزش کنند.

منبع : دکتر علی اصغر مغاری

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان