آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

علل و درمان سردرد

images?q=tbn:ANd9GcTjTdAy7frcBp0oXrMCOA3tOsy4IJTcwXbvbfWfD2LD5H5bwMBDKQ

نقاط حساس را فشار دهید

روی پیشانی ۲ نقطه حساس وجود دارد که با فشار دادن آن سردردتسکین می یابد. یکی روی پیشانی است. شست خود را بین چشم ها فشار دهید در حالی که شست و انگشت اشاره دست دیگر را روی خط مو فشار می دهید، نقطه دوم بین شست و انگشت اشاره است که باید با شست مخالف به آن فشار وارد کنید.

نعناع یا سیب سبز بو کنید

استنشاق بوی نعناع سردردهای تنشی را از بین می برد. بو کردن سیب سبز نیز مفید است.

قهوه بخورید

نوشیدنی های کافئین دار از افزایش سردرد پیشگیری می کند.

نفس بکشید

تنش علت شایع میگرن است از این رو تمرین هایی را برای آرام بخشی انجام دهید. به عنوان نمونه در حالی که چشم هایتان بسته است با آرامش نفس عمیق بکشید.

راه بروید

پیاده روی سریع و ورزش های ملایم، گردش خون را بهبود می بخشد و با انقباض رگ های خونی مقابله می کند. انقباض رگ های خون زمینه ساز سردرد است.

از یخ استفاده کنید

یک بسته یخ را روی گردن یا گیجگاه، قرار دهید و در یک اتاق آرام و تاریک دراز بکشید. یخ خاصیت ضد التهابی موثری دارد و درد را از بین می برد.

با ذهن خود، سردرد را برطرف کنید

چشم هایتان را ببندید و درد را به عنوان یک شی تصور کنید که از شما دور می شود یا تصور کنید درد مانند اشعه های خورشید در نقاط دوردست شما قرار دارد و در حال غروب است. این تکنیک که تجسم نامیده می شود نیاز به تمرین دارد اما موثر است.

علل سردرد

کمبود آب بدن شایع ترین علت سردرد است. بدن هر فردی به طور میانگین از ۶۰ درصد آب تشکیل شده است و به مصرف آب به میزان بالا نیاز دارد. بنابراین هر فرد بزرگسال برای آب رسانی کافی باید روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشد. توجه داشته باشید قهوه و نوشیدنی های گازدار باعث کمبود آب بدن می شود.

مصرف داروهای ضد درد علت نیمی از میگرن های مزمن است و ۲۵ درصد نیز براثر مصرف بیش از حد داروهای شایع درد است.

کافئین اگرچه باعث تسکین درد می شود اما مصرف زیاد آن اثر عکس دارد. علاوه بر آن، ترک کردن عادت مصرف قهوه باعث بروز سردرد می شود تا این که بدن به مصرف نکردن کافئین عادت کند.

سردردهای تنشی در پی استرس به وجود می آید. یکی دیگر از علل آن نیز خیره شدن به صفحه مانیتور به مدت طولانی است.بنابراین هر نیم ساعت از جا بلند شوید و به دور دست خیره شوید.

سینوزیت در برخی موارد سردرد ایجاد می کند. این نوع سردرد همراه با درد استخوان گونه، استخوان بینی یا پیشانی است. اغلب با حرکت ناگهانی سر، درد زیاد می شود.شست و شوی بینی با آب مقطرمی تواند مفید باشد.

یکی از علل سردرد میتواند با منشا گردنی باشد که در مرکز توانبخشی امید با بررسی دقیق تشخیص داده میشود .

مقالات مرتبط

بریس الکترونیک

بریس الکترونیک

بریس الکترونیک دارای مفاصل هوشمندی است که از سنسور‌های حساس به فشار تحت پاشنه استفاده می‌کند. این مفاصل، نیاز به

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان