آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

علایم فتق دیسک بین مهره ای گردن و درمان طبیعی آن

 بیماری دیسک گردن در واقع بخشی از فرآیند پیری اسکلت بدن است ولی از آن جا که گردن کمتر از کمر متحمل وزن است کمتر دچار آرتروز یا فتق دیسک می شود. اصطلاح دیسک گردن یا کمر که بین عامه مردم رواج دارد، اشتباه است زیرا دیسک داشتن بیماری نیست و دیسک چیزی است که همه ما داریم.
این فتق دیسک بین مهره های گردن یا کمر است که عارضه است. خود دیسک نسج طبیعی بین مهره های گردن یا کمر است که باید وجود داشته باشد.

علایم فتق دیسک بین مهره ای گردن

بیشتر بیماران ممکن است در اثر ابتلا به این بیماری با ۳ دسته علایم مواجه شوند دسته اول علایم موضعی ناحیه گردن شامل درد، محدود شدن حرکات گردن، درد در بین شانه ها و کشیده شدن آن تا قاعده جمجمه است.

گاهی فتق دیسک روی ریشه های عصبی که از کنار آن رد می شود، فشار وارد می کند و بیمار دچار علایم ریشه ای می شود. این علایم به صورت گزگز و مورمور در انگشتان دست است.

گاهی بیمار از درد و ضعف عضلانی در ناحیه بازو یا شانه شکایت می کند و گز گز و مور مور را هم در انگشتان احساس می کند. در نهایت ممکن است دیسکی که دچار عارضه شده روی نخاع فشار وارد کند که در این صورت عارضه خطرناک است زیرا ممکن است به نخاع آسیب بزند و فرد را ویلچرنشین کند.

درمان بدون جراحی دیسک گردن در کلینیک توانبخشی دکتر فرخانی قابل درمان است .

منبع : طب فیزیک و توانبخشی دکتر فرخانی

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان