آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

علائم ودرمان زانو درد با فیزیوتراپی

 درد و اختلال عملکرد زانو يا در اصطلاح، سندروم درد پاتلوفمورال حدود 25درصد از آسيب‌هاي زانو و 10درصد از کل آسيب‌هاي بدن را به‌خود اختصاص مي‌دهد.
اين سندروم با نام‌هاي ديگري مثل کندرومالاشي، زانوي دوندگان و درد قدام زانو نيز شناخته مي‌شود. اين اختلال، بيشتر در جواناني با سنين بين 15تا 35سال به‌دليل داشتن فعاليت زياد اتفاق مي‌افتد و به موجب آن، فعاليت‌هاي روزمره زندگي و به‌خصوص فعاليت‌هاي ورزشي، دردناک و محدود مي‌شوند.

علائم زانودرد

درد بيمار به‌صورت تدريجي آغاز مي‌شود. ممکن است بيمار قبل از شروع علائم، سابقه انجام فعاليت‌هاي سنگين و اعمال فشار زياد به زانو داشته باشد. درد، معمولاً در کناره داخلي کشکک، پشت و اطراف آن احساس مي‌شود.

درمان زانو درد فیزیوتراپی

درمان اوليه و اصلي مشکلات کشکک، درمان نگهدارنده و فيزيوتراپي است. اگر چه اين اختلالات کمتر همراه با علائمي مثل تورم و قرمزي ديده مي‌شوند ولي درصورت بروز اين علائم حاد از روش‌هايي مثل سرمادرماني، بالا نگه‌داشتن زانو و تجهيزاتي مثل امواج فراصوت استفاده مي‌شود. بيمار بايد در اين مرحله از فعاليت‌هايي که درد را تشديد مي‌کند، مثل کوهنوردي، استفاده زياد از پله، دو زانو نشستن و پرش اجتناب کند.
بعد از فروکش کردن التهاب و علائم حاد، بخش اصلي و مهم درمان، يعني تجويز ورزش آغاز مي‌‌شود. عضلات ضعيف اطراف زانو مثل چهارسر ران با انجام تمرينات خاص تقويت مي‌شوند. نمونه‌اي از اين تمرينات تقويتي، بالا بردن مستقيم پاست که در آن فرد به پشت مي‌خوابد و يک پاي خود را با زانوي صاف و با زاويه 30درجه بلند مي‌کند و 10ثانيه بالا نگه مي‌دارد. اين ورزش سه نوبت در روز، انجام و در هر نوبت 10مرتبه تکرار مي‌شود.

منبع :دکتر بیژن فروغ

مقالات مرتبط

کفش کودکان

کفشهای کودکان معمولا گرانقیمت است و بسیاری از شرکتهای فروشنده کفش تبلیغات زیادی برای فروش کفشهای کودکان می کنند باید

مطالعه »

آب درمانی و دیسک کمر

آب درمانی، فیزیوتراپی، درمان‌های طبی، انجام حرکات ورزشی مناسب و رعایت مسائل بهداشتی در ارتباط با حرکت در زمینه درمان

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان