آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

طب سوزنی و درمان گردن درد

آرتروز گردن یکی از شایعترین بیماریهای شغلی است که البته در بعضی مشاغل مثل دندانپزشکی بیشتر دیده میشود.

از انجا که اعصاب دست در ناحیه گردن از بین مهره ها خارج شده و به طرف انتهای دستها میروند در اثر ارتروز مهره های گردنی یا دیسک بین مهره ای مهره های گردنی و دلایل دیگری ممکن است تحت فشار قرار گیرند و بیمار دچار درد در ناحیه گردن همراه با انتشار به قسمت بازو و ساعد همراه با احساس بی حسی و کرخی گردد.

درد ناشی از آرتروز گردن ممکن است به ناحیه شانه ها و بین کتفها و یا ناحیه پس سر منتشر شود. این دردها گاهی برای بیمار بسیار طاقت فرسا میشود. در این موارد علاوه بر استراحت و استفاده از محافظ های گردنی ممکن است مسکن تجویز شود یا بیماران تحت درمان فیزیوتراپی قرار میگیرند. طب سوزنی همراه با ماساژ چینی در مواردی میتواند موثر باشد هرچند که آرتروز را نمیتوان کاملا درمان کرد ولی با این روشها میتوان درد ان را تسکین داد و از پیشرفت ان جلوگیری کرد.

کاربرد طب سوزنی در درمان دردهای ناحیه گردن

طب سوزنی با استفاده از سوزنهای بسیار نازک استریل ویکبار مصرف انجام میشود. در طب سوزنی با فرو کردن سوزن بدرون نقاط خاصی از بدن، تسکین درد ایجاد میشود. و باعث کاهش اسپاسم می شود. ممکن است برای کسب نتیجه مطلوب به چندین جلسه درمان نیاز باشد.

طب سوزنی در دست افراد غیر پزشک می تواند خطرناک باشد. از عوارض طب سوزنی گردنی، پارگی ریه است. در این حالت بیمار بعد از طب سوزنی یا چند ساعت بعد به درد سینه مبتلا می شود. بیمار باید فورا به اورژانس مراجعه نماید. متخصصین طب فیزیکی در درمانهای طب سوزنی تخصص دارند.

طب سوزنی اثر تسکینی دارد اما اگر با شناخت بیماری انجام شود می تواند اثرات درمانی طولانی مدت داشته باشد یا باعث درمان بیماری شود. مثلا درمان طب سوزنی در نقاط ماشه ای که نقاط حساس بدنی می باشند می تواند به درمان قطعی بیماری شود.

متخصص طب سوزنی

فردی که در مورد طب سوزنی، آموزش دیده و تحصیل کرده است، می تواند فرد مناسبی برای انجام دادن طب سوزنی باشد.

پس از مراجعه به مرکز مجاز انجام طب سوزنی، باید مطمئن شوید از سوزن های استریل برای طب سوزنی استفاده می کنند و بعد از هر بار استفاده، سوزن های مورد استفاده را دور می اندازند.

منبع:   تبیان  سایت دکتر فرخانی   وبلاگ دکتر مجتبوی

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان