آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

طب سوزنی و بارداری

200550450-001

با پیشرفت بارداری بر میزانYin متمرکز در رحم افزوده وافزایش Yinمتناسب با بزرگ شدن وتغذیه مناسب جنین است وهمچنین باعث افزایش  Yangدرآن منطقه برای محافظت از جنین می گردد.

در دوران بارداری باید ازصعود ویا نزول انرژی ویا از کاهش خون جلوگیری کرد.

به این منظور باید جلسات طب سوزنی روتین و متناوبی در طول دوران بارداری با مادر داشته باشیم که می تواند خانمها را در جهت کاهش خطرات و پیشگیری از کمردرد کمک کند.

آشنایی مادر و همسر او با درمانگران، اصول کار و توضیح فوائد طب سوزنی در تسکین کمردرد بارداری و در جهت کاهش اضطراب و دیگرعلائم و نیزکاهش درد مادر در هنگام زایمان و در نهایت به دنیا آمدن نوزادی سالم با استفاده از روشی بدون تداخل با روند طبیعی زایمان می باشد.

تعداد جلسات طب سوزنی برای کمردرد بارداری

از دهه ۸۰ دکتر طب سوزنی فرانسه در بیمارستان سنت جوزف شهر مارسی برای اولین بار در جهت مراقبتهای دوران بارداری روشی را در نظر گرفتند که طی آن بیمار باید حداقل سه بار در طول دوران حاملگی در انتهای ماه های دوم، پنجم و هشتم به درمانگر این طب کمردرد بطور روتین مراجعه کند.

انجمن پزشکان طب سوزنی کبک معتقد است که از ابتدای حاملگی، مادر بایستی حداقل ماهی یک بار و در ماه نهم دو یا سه بار به طور روتین تحت معاینات این روش درمانی قرار گیرد.

در هر دو روش در صورت وجود یافته های پاتولوژیک ، به منظور درمان کمردرد می توان از نقاطی که در طی بارداری ممنوعیت ندارند ، استفاده کرد و تعداد جلسات طب سوزنی را افزایش داد.

درمان کمردرد باردای

به منظور درمان کمردرد بارداری با طب سوزنی در هنگام معاینه درمانگر احتیاج به دانستن اطلاعاتی دقیق از تاریخچه پزشکی ، شرایط محیط وزندگی، تغذیه بارداری، کار وشناختن  خصوصیات فیزیکی – روحی وروانی و سن بیمار دارد.

درمان کمردرد حاملگی با بررسی بیمار، گرفتن نبض(کشش – ریتم وکیفیت نبض ) ومشاهده زبان (شکل، رنگ، حرکت و پوشش آن) ودرصورت لزوم لمس نقاط طب سوزنی انجام می گیرد ودرمانگر پیشرفت و درجه بیماری احتمالی را مشخص می کند.

هزینه طب سوزنی لاغری بسته به نوع درمان متفاوت است.

برای مطالعه ” کمردرد در دوران بارداری ” کلیک کنید .

مقالات مرتبط

خطرات ورزش

شایع­ترین خطرات ورزش، کار کشیدن بیش از حد از مفاصل و عضلاتتان است. این مسئله زمانی اتفاق می­افتد که مدت

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان