آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

طب سوزنی در درمان دیسک کمر

فتق دیسک کمر بیماری ای نیست که به طور کامل قابل پیشگیری باشد، اما بهتر است تمام افراد سالم از برداشتن و جا به جا کردن اشیای سنگین پرهیز کنند. انجام حرکات ورزشی نیز می تواند احتمال بروز بیماری فتق دیسک را کاهش دهد. در صورتی که درد کمر داشته باشید و این درد به داخل ران یا ساق تیر بکشد، حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید.
برای درمان دیسک کمر می توان از طب سوزنی استفاده نمود. در اینجا از یکی از بیمارانی که دچار دیسک کمر بوده است و از روشهای درمانی مختلف از جمله طب سوزنی استفاده کرده است در مورد بیماری و روشهای درمانی اش سوالاتی پرسیده شده است.
“قریب به 10 سال است که از درد های کمر شکایت دارم . این درد دائمی نیست اما هر چند وقت یکبار عود می کند و امکان انجام برنامه های روزانه و فعالیت هایم را محدود می کند. البته به دلیل شرایط کاری و فعالیت زیادی که دارم این دردها گاهی بیشتر می شود. اوایل برای تسکین دردها از مسکن استفاده می کردم که به مرور اثربخشی خود را از دست می داد و مصرف آن بی نتیجه می شد. تا اینکه به طور اتفاقی با طب سوزنی و اثرات درمانی و موثر آن در تسکین درد آشنا شدم.
در طول این مدت از تخصص پزشکان مختلفی استفاده کردم. به متخصص ارتوپدی مراجعه کردم از درمان های خانگی مثل ماساژ داروهای مسکن به صورت خوراکی و تزریقی ژل ها و کرم های مختلف برای تسکین درد و درمان بیماری ام کمک گرفتم. اما با تجربه طب سوزنی نتیجه بهتری به دست آوردم. دردهایم برطرف شد ضمن این که از عهده انجام برنامه های روزانه بهتر از قبل برمی آمدم و طب سوزنی بهترین درمان بود.
بسیاری وقت ها درد ناحیه کمر آنچنان آزار دهنده بود که توان حرکت را از من می گرفت. در زمان عود بیماری صبح ها بعد از آنکه از خواب بیدار می شدم مجبور بودم مدتی را صرف ماساژ دادن گرم کردن و اماده کردن بدن برای تحرک کنم. تحمل این وضعیت واقعا دشوار است و تقریبا کسی از حال بیمار و درد او درکی ندارد به جز خودش. خوشبختانه با استفاده از تکنیک های طب سوزنی این دردها برطرف شد.”
همانطور که دیده می شود طی سوزنی موثرترین روش درمانی دیسک کمر بوده است.
منبع: وبلاگ طب سوزنی، تندرستی

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان