آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

طب سوزنی برای درمان آرتریت

 

موسسه ملی آرتروز و بیماریهای اسکلتی و عضلانی و پوست بیان داشته است که طب سوزنی می تواند علاوه بر اثر کمک کنندگی بر کاهش درد آرتریت، نقش درمانی هم داشته باشد و برخی از نوید بخش ترین تحقیقات اولیه نشان داده است که طب سوزنی درد آرتروز را در زانو می کاهد.

از آنجایی که اکثر افراد معمولا” این تصور را در ذهن دارند که طب سوزنی فقط برای تسکین دردها کاربرد دارد، احتمالا” بیماری آرتریت (التهاب مفاصل) از شایعترین بیماریهایی است که بیماران برای درمان خود به یک متخصص طب سوزنی مراجعه می کنند. در طب غربی اکثر موارد آرتریت را بصورت آرتروز (استئوآرتریت) با آرتریت روماتوئید تقسیم بندی می کنند.

آرتروز (استئو آرتریت) بیماری است که بر اثر فرسودگی مفاصل ایجاد می شود و بنابراین بیشتر در افراد مسن دیده می شود. در افراد جوان، این بیماری معمولا در مفصل هایی بروز می کند که قبال دچار صدمه شده باشد. این بیماری مفصل های بزرگ را گرفتار می کند مفصل هایی مثل مفصل های لگن و مفصل زانو هنگامی که سطوح طبیعی مفصلی فرسوده شده و از بین می روند، تجمعاتی از کلسیم در آن ایجاد می شوند و بیمار متوجه می شود که مفصلش سفت شده و دردناک می گردد بخصوص در هنگام حرکت دادن مفاصل.

این انسداد جریان چی است که باعث بروز درد و تورم می شود. یک متخصص طب سوزنی با زدن سوزن به نقاط خاصی می تواند این انسداد را بر طرف نموده و مشکل بیمار را حل نماید.

برای درمان این بیماری ، متخصص طب سوزنی از نقاطی استفاده می کند که تهاجم سرما و رطوبت را از بین برده و انسدادی که در جریان چی وجود دارد را بر طرف نماید.
بعلت مزمن بودن بیماری، تولید چی حفاظتی را نیز باید تحریک کرد تا به بیمار کمک نماید که با بیماریش مقابله کند.

 

مقالات مرتبط

آرتروز زانو و کمر

فهرست مطالب1 آرتروز چيست ?2 علل آرتروز چیست؟3 برای اطلاعات بیشتر بر روی  ادامه مطلب کلیک کنید آرتروز چيست ? آرتروز عبارت

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان