آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

طب سوزنی و درمان سیاتیک

سیاتیک یک درد بسیار شایع است که معمولا ناشی از فتق دیسک کمری است و سبب تحریک و فشار بر روی ریشه ی عصبی مربوط می شود ولی ممکن است به ندرت ناشی از فشار مستقیم یک ضایعه استخوانی کوچک یا التهاب غیرعفونی باشد. بیمار از درد در ناحیه پشت یا باسن شاکی است و در مواردی نیز درد به ناحیه زیر زانو انتشار پیدا می کند.

درد با دراز کشیدن به حالت طاق باز بهتر و با ایستادن، نشستن یا سرفه که منجر به افزایش فشار داخل کانال نخاعی می شوند افزایش میابد. بسته به ریشه عصبی درگیر درد، بی حسی، گزگز، مورمور یا نقایص حرکتی و تغییرات رفلکسی ممکن است در پا وجود داشته باشند.سیاتیک به دلایل مختلفی که منجر به فشار یا آسیب به اعصابی که از کانال نخاعی خارج می ‌شوند، ایجاد می شود.

اثر طب سوزنی بر درمان سیاتیک:

اثر طب سوزنی بر روی روند درمان سیاتیک می تواند بسیار سریع و چشمگیر باشد. در حقیقت می توان گفت سیاتیک یکی از بیماری هایی بوده که در طول تاریخ سبب شهرت طب سوزنی شده است. طب سوزنی با تاثیرات تسکین درد، شل کننده عضلانی و آرام بخشی که دارد می تواند با سرعت بالایی سبب بهبودی بیمار گردد. البته باید به این نکته اشاره کرد که بیمار باید دستورات قبل و بعد از درمان سیاتیک را کاملا رعایت کند تا بیماری دوباره عود نکند مثل روش بلند شدن از حالت دارزکش، تقویت عضلات کمر، رانندگی و …. .

درمان طب سوزنی برای سیاتیک در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی امید انجام می شود.

____________________________

مطالب مرتبط :

طب سوزنی و درد سیاتیک

دلایل بروز سیاتیک

مقالات مرتبط

درمان درد سیاتیک

درد سیاتیک یا سیاتالژی که گاهی به سادگی سیاتیک  نامیده می‌شود، به مجموعه علائمی گفته می‌شود که در اثر تحت

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان