آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

دیسک کمر و درمان آن

دیسک کمر یکی از بیماری های مربوط به ستون فقرات است که افراد زیادی به خصوص در سنین بالا به آن مبتلا می شوند. یکی از روشهای درمانی این بیماری، درمان دستی (کایروپراکتیک) است که توسط متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی انجام می شود. متخصص کایروپراکتیک (درمان دستی) با تخصص ویژه‌ای که در تنظیم و تطبیق مفاصل (Adjustment Spinal/Articulat) دارد،در مرحله اول به کاهش درد و سپس تنظیم و تطبیق (درمان) مفاصل کمک می کند. نرمش‌ها و ورزش‌های مخصوص، تغذیه و راهنمایی که پزشک کایروپراکتیک ارائه می دهد می تواند در کاهش درد و درمان بیماری هایی مانند دیسک کمر موثر باشد.

کایروپرکتیک عبارت است از علم شناخت مفاصل، بویژه ستون فقرات و تطبیق آنها به منظور پیشگیری و درمان. البته تنظیم و تطبیق مفاصل و استفاده آن در علم پزشکی به ۲۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. بقراط پدر علم طب با انجام دادن مانورهایی روی ستون فقرات و مفاصل به درمان خیلی از بیماریها می‌پرداخته‌است و پس از او ابو علی سینا پزشک بزرگ ایرانی نیز از این روشها استفاده کرده‌است. در واقع می‌توان گفت کایروپرکتیک نوین از همین جا سرچشمه گرفته‌است که امروزه در بیشتر کشورهای جهان به عنوان یکی از مهم‌ترین روشها برای کسب و حفظ سلامتی شناخته می‌شود. امروزه تنها در آمریکا هر سال بیش از ۲۰۰ میلیون ویزیت کایروپرکتیک انجام می‌شود که هزینه آن را بیمه می‌پردازد.

تخصص آنها بیشتر درمان دردهای ماهیچه اسکلتی مفصل و تاندون است ناراحتی‌های ستون فقرات خصوصاً کمر درد و دیسک کمر و دردهای انتشاری در پا از عمده‌ترین بیماریهائی است که افراد در طول عمر به آن مبتلا می‌شوند. اختلالات مفصلی، ستون فقرات، دیسک, اسکولیوز, سیاتیک, میگرن، دردهای عضلانی در ناحیه گردن پشت و کمر… بیشترین فعالیت درمانی پزشکان کایروپرکتیک را به خود اختصاص می‌دهد. پزشکان کایروپرکتیک در درمان ناراحتی‌های زانو شانه آرنج مچ دست و مچ پا نیز ماهرند و اینگونه بیماریها را نیز با موفقیت درمان می‌کنند.

منبع: ویکی پدیا

مقالات مرتبط

آرتروگریپوز چیست؟

آرتروگریپوز یا Arthrogryposis multiple, congenital یک مجموعه از بیماری‌هایی با علائم بالینی مشابه است که مشخصه آنها تغییر شکل و

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان