آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان گردن درد با طب سوزنی

گردن دردها از شایعترین شکایات مراجعین به کلینیکها میباشد. تقریباً ۸۰ درصد جمعیت جهان در طول زندگی خود به نحوی از گردن درد رنج می‌برند . پس از سردرد ، درد ناحیه گردن ، شایع‌ترین ناراحتی در جوامع كنونی است .
گردن درد علاوه بر ایجاد ناراحتی‌های فردی به سبب كاهش ظرفیت كاری ، اتلاف وقت ، غیبت از كار ، افزایش هزینه‌های بهداشتی – درمانی و زیان‌های اقتصادی ناشی از پرداخت دستمزد به افراد مصدوم می‌شود . گرچه علت بروز گردن دردهای گوناگون به طور كامل شناخته نشده اما اكثر متخصصین پزشكی بر این باورند كه ماهیت ۷۰ درصد گردن دردها، مكانیكی است و از شرایط نامناسب كار ، وضعیت نادرست بدن وعوامل طبیعی ناشی می‌شود .

گردن ممكن است ناگهان شروع شده و يا تدريجي باشد.  در بسیاری از افراد  شايع‌ترين علت گردن درد آرتروز  است. اختلالاتي كه ارگان‌هاي داخلي را تحت تأثير قرار مي‌دهند مي‌توانند موجب ايجاد درد در گردن  شوند.

در بسياري از موارد، شما مي‌توانيد با استفاده از داروهاي از بين برنده درد، گردن درد خود را از بين ببريد.اگر گردن درد شديد است، ممكن است با استراحت راحت‌تر شويد. وقتي گردن دردتان بهتر شد، بايد به شيوه صحيح وضعيت خود توجه داشته باشيد تا از برگشت مجدد آن جلوگيري كنيد.بياموزيد كه چگونه اجسام را به طور صحيح بلند كنيد. ورزش منظم انجام دهيد.

بسياري از موارد گردن درد بدون درمان برطرف مي‌شود اما مشكلات بايد درمان شوند. اصلاح وضعيت بدن و آموختن روش‌هاي بلند كردن اجسام خطرات را كاهش مي‌دهد. در تعداد كمي از افراد، درد ناحيه گردن طولاني‌ مدت شده و موجب غيبت از كار و فعاليت‌هاي اجتماعي شده و ممكن است منجر به افسردگي شود. درمان مؤثر درد در اين موارد ضروري است و ادامه دادن فعاليت‌هاي فيزيكي، ناتواني را كاهش مي‌دهد.

بیماران مبتلا به گردن درد حتما باید توسط پزشک معاینه و بررسی شوند. جهت تسکین درد علاوه بر مسکنها و استراحت میتوان از گردن بند های طبی و طب سوزنی هم بهره برد. امروزه از این روش در بسیاری از کشورهای پیشرفته استفاده میشود و تحقیقات علمی جدید هم تاثیر طب سوزنی را در کاهش و کنترل گردن دردها ثابت کرده است

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان