آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان کمردردهای التهابی با ورزش

ورزش‌های قدرتی مانند دیسک کمر می‌تواند در درمان کمردردهای التهابی موثر باشد. این نوع دردها به آن دسته از کمردردها اطلاق می‌شود که در تست‌های آزمایشگاهی شناسایی نمی‌شوند و اغلب با انجام فعالیت‌های ورزشی درمان می‌شوند.

این نوع از کمردردهای التهابی دارای الگوی افزایش درد در ابتدای صبح و کاهش آن در طول روز است. این دردها معمولاً با گرفتگی عضلات در ناحیه‌ای از ستون فقرات همراه هستند و با انجام فعالیت‌های ورزشی یا استراحت، تشدید می‌شوند.

شروع این نوع از کمردردهای التهابی به طور تدریجی اتفاق می‌افتد و در بسیاری از موارد ممکن است باعث از کار انداختن فرد از شغل و کار خود شود.

تشخیص دقیق علائم بسیار حائز اهمیت است و فرد باید یک شرح حال کامل از وضعیت خود را به پزشک ارائه دهد. زیرا علائم این نوع درد با کمردردهای فیزیولوژیک کاملاً متفاوت است و بیشتر عضلات را درگیر می‌کند.

درمان کمردردهای التهابی

درمان کمردردهای التهابی می‌تواند با درمان دارویی موثر باشد، اگر زودتر تشخیص داده شود و نیازی به نگرانی نیست.

اما اگر این نوع از درد درمان نشود، ممکن است به پارگی دیسک منجر شود و این حالت دیگر قابل ترمیم و اصلاح نیست. با این حال، اگر روش‌های مناسب به موقع و به طور کامل و صحیح بکار گرفته شوند، می‌توانند با کنترل علائم و جلوگیری از پیشرفت کمردردهای التهابی، از نیاز به درمانهای جراحی جلوگیری کنند.

استفاده از روش‌های فیزیکی، فیزیوتراپی و گرمای سطحی می‌تواند به درمان کمردردهای التهابی کمک کند. در صورتی که درد بیمار با استفاده از این روش‌ها قابل درمان نباشد و یا در صورت مشاهده ضعف در اندام‌های تحتانی، ممکن است پزشک درمانهای جراحی را توصیه و اجرا کند.

مهمترین اقدامات درمانی در مورد کمردردهای التهابی عبارتند از :

ورزش درمانی

  • استفاده از ورزش درمانی،
  • گرمای موضعی، داروهای ضد التهاب و ضد درد،
  • خوابیدن بر روی شکم طرف مقابل درد و قرار دادن بالشت بین دو زانو،
  • تزریق کورتیکوستروئید به داخل مفصل در موارد خاص، انجام نرمش‌های کششی برای رباط‌های اطراف مفصل و نرمش‌های تقویتی برای عضلات،
  • می‌تواند در درمان کمردردهای التهابی موثر باشد.

در صورتی که بیمار به هیچ یک از اقدامات فوق پاسخ ندهد، پزشک متخصص ارتوپدی ممکن است به درمان جراحی کمر بپردازد.

برای مطالعه ” درمان کمر درد با ورزش” کلیک کنید .

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان