آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان لغزندگی مهره های کمر

download 4

علائم

  • درد ناشی از لغزندگی مهره‌های کمر در ناحیه پائین کمر
  • ران‌ها و پاها، همراه با اسپاسم عضلات
  • احساس ضعف در پاها و اختلال در راه رفتن می‌تواند راه‌های اصلی علائم این مشکل باشد.

برخی از بیماران ممکن است هیچگونه علامتی نداشته باشند و تشخیص آن‌ها به صورت اتفاقی از طریق رادیوگرافی صورت گیرد. در موارد شدیدتر، این مشکل می‌تواند باعث افزایش گودی کمر یا “لوردوز”، برآمدگی غیر عادی شکم و کوتاهی بالای تنه شود.

درمان غیر جراحی لغزندگی مهره های کمر

اسپوندیلولیستزی به معنای لغزش مهره به سمت جلو روی مهره پایینی است. این وضعیت به شکستگی در قسمت خاصی از مهره‌های ستون فقرات، به نام قسمت بین مفصلی، اشاره دارد. در صورتی که این شکستگی منجر به جابجایی مهره‌ها شود، به آن اسپوندیلولیستزی گفته می‌شود. سرخوردگی مهرههای کمر معمولاً در مهره چهارم یا پنجم کمری رخ می‌دهد.

بسیاری از بیماران با استفاده از درمان‌های غیر جراحی، تجربه راحتی بیشتری کرده و مشکلات آنها کاهش می‌یابد. درمان‌های غیر جراحی شامل استفاده از کرست‌ها و کمربندهای میله‌دار برای درمان لغزش مهره‌های کمر است. همچنین فیزیوتراپی شامل انجام تمرینات استرچینگ برای افزایش انعطاف‌پذیری ستون مهره و تقویت عضلات شکم و عضلات اطراف ستون مهره می‌باشد. همچنین داروهای ضد التهابی مانند بروفن یا سلکسیب می‌توانند با کاهش التهاب در اطراف عصب، شدت علائم را کاهش دهند. درمان با تزریق کورتیکواستروئید نیز ممکن است با کاهش التهاب در اطراف نخاع توسط پزشک معالج، منجر به کاهش درد و علائم حسی شود.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان