آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان سیاتیک با طب سوزنی

 

Z

طب سوزنی و سیاتیک

اثر طب سوزنی بر روی روند درمان سیاتیک میتواند بسیار سریع و چشمگیر باشد . در حقیقت میتوان گفت سیاتیک یکی از بیماریهای بوده که در طول تاریخ سبب شهرت طب سوزنی شده است . طب سوزنی با تاثیرات تسکین دردی , شل کننده عضلانی و ارام بخشی که دارد میتواند با سرعت بالای سبب بهبودی بیمار گردد. البته باید به این نکته اشاره کرد که بیمار باید دستورات قبل و بعد از درمان را کاملا رعایت کند تا بیماری دوباره عود نکند, مثل روش بلند شدن از حالت دارزکش,تقویت عضلات کمر , رانندگی و …. .

جراحی ممکن است در صورتی که درد به درمان جواب نداده یا اگر پیشرفت ضعف عضلانی, عدم کنترل ادرار یا مدفوع وجود داشته باشد لازم شود.

گزگز(مور مور) و بی حسی در اندام ها از جمله موارد هشداردهنده ای می باشند که می تواند به علت دیسکوپاتی (سیاتیک)، نوروپاتی(نوروپاتی دیابتی) و یا گیر افتادگی اعصاب محیطی نظیر سندرم تونل کارپ  باشد که در کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید  به وسیله ابزارهای تشخیصی همچون نوار عصب و عضله مورد مطالعه قرار میگیرد.و درمان مناسب را آغاز مینماید . البته گاهی مشکلات بیمار بصورت احساس چنگ شدن دست ها ، چنگ شدن پا ها و یا احساس بیقراری در پاها میباشد.

سیاتیک

سیاتیک یک اختلال بسیار شایع است  که  معمولا ناشی از فتق خلفی جانبی دیسک کمری است که سبب تحریک و فشار بر روی ریشه ی عصبی مربوط می شود ,ولی ممکن است به ندرت ناشی از فشار مستقیم یک ضایعه استخوانی کوچک یا التهاب استریل ( غیرعفونی) باشد.بیمار از درد در ناحیه پشت یا باسن شاکی است ودر مواردی که ریشه عصبهای L5-S1درگیر باشد درد به ناحیه زیر زانو انتشار پیدا میکند. در بیمارانی که ریشه عصبی L4 تحت فشار باشد درد بیشتر در مفصل ران و قدام ران و زانو خود را نشان میدهد , البته نوع L4 بسیار شیوع کمتری نسبت به نوع L5-S1 دارد.

 

درد با دراز کشیدن به حالت طاق باز بهتر و با ایستادن ، نشستن یا سرفه که منجر به افزایش فشار داخل کانال نخاعی می شوند افزایش میابد. بسته به ریشه عصبی درگیر درد ، بی حسی, گزگز ، مورمور یا نقایص حرکتی و تغییرات رفلکسی ممکن است در پا وجود داشته باشند.

 

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان