آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان سردرد با ماساژ

ماساژ درمانی یکی از شیوه‌های یداوی اما طبیعی برای درمان سردرد است. در این شیوه با کمک ماساژهایی که متخصص به بیمار ارائه می‌کند بخش زیادی از استرس و تنش بیمار تخلیه شده و به این ترتیب او دچار آرامش می‌شود که در تسکین درد او بسیار موثر است. به اعتقاد متخصصان بهترین گزینه برای درمان سردرد در شیوه درمانی ماساژ درمانی، ماساژ عضلات منقبض شده ناحیه سر، پس‌گردن و عضلات شانه است. تحریک و ماساژ این عضلات موجب خونرسانی بهتر در ناحیه سر شده و به مرور با تسکین سردرد همراه است. برای ماساژ این نواحی کافی است از هر ۲ انگشت شست کمک بگیرید و فشارهای ملایم و دایره وار بر عضلات سر، گردن و شانه وارد کنید.

1-اولین و مهمترین مرحله این است که راحت باشید. اگر جایی که دراز کشیدید تا خود را ماساژدهید راحت نباشد نمی توانید از ماساژ لذت ببرید. مبل یا صندلی انتخاب کنید که در آن احساس راحتی می کنید.
2-اگر شب هنگام است و هوا تاریک است بهتر است چراغ را خاموش کنید ولی اگر روز است جایی بروید که نور کمتری داشته باشد.
3- با ماساژ دادن بالا و دور گوشهایتان شروع کنید. پوست آن را با انگشتانتان به آرامی حرکت دهید
4-با سر انگشتتان به صورت دایره ای روی شقیقه هایتان را ماساژ دهید چند دقیقه ای این کار را انجام دهید و همین کار را پشت سرتان هم تکرار کنید.
5- به این کار ادامه دهید تا سردردتان از بین برود ماساژ دادن ناحیه ای که بیشتر درد می کند به شما کمک می کند از درد خلاص شوید و احساس بهتری کنید.
6-با کف دستتان گردنتان را ماساژ دهید و سپس شانه هایتان را، این به شما کمک می کند بهتر شوید.

اگر این مقدار ماساژ به شما کمک نکرد و شما می خواستیداز دارو استفاده نکنید یک حمام آب داغ بگیرید گرمای حمام استرس را از شما دور می کند و شما احساس خوابالودگی میکنید و اگر بعد از آن بخوابید وقتی بیدار شدید درد از بین رفته است.

منبع :بهترین ها ،سلام بانو

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان