آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان سردردهای تنشی با طب سوزنی

سردرد تنشی

سردرد تنشی یک نوع خاص از سردرد است که اغلب در افراد افسرده یا تحت استرس مزمن قرار دارند ایجاد می‌شود. این نوع سردرد معمولاً در اکثر ساعات روز حاضر است ولی شدت آن خفیف تا متوسط است و معمولاً برای فعالیت‌های روزانه مشکل ایجاد نمی‌کند. این نوع سردرد به صورت احساس سنگینی در سر است و افراد مبتلا می‌گویند: “احساس می‌کنم یک دیگ روی سرم گذاشته‌اند”.

اهمیت سردرد تنشی این است که ممکن است درد فقط در ناحیه پیشانی و دور چشم‌ها وجود داشته باشد و به همین دلیل با مشکلات چشمی اشتباه شود. برخی از صاحب نظران معتقدند که سردرد تنشی نوع خاصی از میگرن معمولی می‌باشد و درمان آن نیز مشابه درمان میگرن است.

انواع سردرد های تنشی

سردردهای تنشی یا عروقی ساده شامل 3 نوع هستند:

درد ناشی از كشیدگی عضلانی در سر، گردن و صورت

درد ناشی از تنگ شدن رگ های مغز كه باعث فشار آمدن روی دیواره رگ ها می شود.

درد ناشی از گشادشدن رگ های مغز این سردردها می توانند گهگاه پیش آیند، مثلاً در اثر یك واقعه استرس زا، یا این كه به صورت مزمن رخ دهند (گاهی هر روز).

طب سوزنی و درمان سردرد های میگرنی و تنشی

طب سوزنی ممکن است به تسکین درد میگرن و یا سردردهای تنشی کمک کند.

دو مطالعه بزرگ نشان دادند که افرادی که از طب سوزنی استفاده کرده بودند، در مقایسه با آنهایی که درمانهای معمول را انجام داده بودند، روزهای کمتری دچار سردردهای تنشی شدند.

طب سوزنی یک روش درمانی مکمل است که به عنوان مکمل به درمان‌های مانند ارتوپدی استفاده می‌شود، اما برخی پزشکان از طب سوزنی به عنوان درمان اصلی برای دردهای میگرنی و آرتروزی استفاده می‌کنند.

مسیرهای سوزن‌های استفاده شده در این طب در بدن، مسیرهای خاص الکتریکی هستند که با تغییرات در محیط‌های شیمیایی و الکترومغناطیسی بدن، باعث تنظیم هورمون‌ها و انرژی در بدن می‌شوند و ممکن است به درمان بیماری‌ها کمک کنند.

منبع:   تبیان    سلامت نیوز    شفا نوش

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان