آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان دیسک کمر و گردن با حرکات کششی DBC

کمردرد تجربه ای دردناک است و ممکن است حتی چند روز شما را خانه نشین کند. آنهایی که نوع شدیدتر آن را تجربه کرده اند، نگران آن هستند که مبادا مجبور شوند برای درمان به جراحی متوسل شوند.روش های موثری در طب مکمل وجود دارد که می تواند جایگزین دارو و حتی در برخی موارد جراحی برای درمان کمردرد شود.
مطالعات نشان مي دهد كه بيش از 90 درصد مبتلايان به ديسك كمر و گردن با درمان غير جراحي بهبودي مي يابند.
يكي از روشهايي كه در درمان ديسكهاي ناحيه كمر و گردن كاربرد دارد كشش است. تبحر در انتخاب نحوه و زاويه كشش و ميزان كشش اعمالي در نتيجه درمان موثر است.

انواع كشش های DBC برای درمان دیسک کمر و گردن

كشش دستی DBC

كشش مي تواند بصورت دستي در ناحيه گردن اعمال شود .اين نوع كشش معمولا توسط متخصصين طب فيزيكي و توانبخشي قبل از اعمال درمان اصلاح زاويه ستون فقرات بكار مي رود.

كشش مكانيكال DBC

اين نوع كشش توسط دستگاه و با نظر متخصص در زاويه مشخص و ميزان مشخص كه به دستگاه داده مي شود اعمال مي گردد. در اين نوع كشش ميزان كشش اعمالي قابل انتخاب و اندازه گيري بوده و كشش بصورت طولاني تري اعمال مي گردد.در اين روش امكان اعمال كشش بر روي مهره خاص كمري و گردني وجود دارد و با كشش مهره خاص امكان كاهش فشار روي مهره خاص كمري ايجاد شده و شاهد بهبود بيمار مبتلا به ديسك كمري و گردني خواهيم بود. اين نكته قابل اهميت است كه هيچ دستگاهي به تنهايي براي درمان ديسك كافي نيست و انجام روشهاي ديگر مانند استفاده از حمايتهاي كمري و گردني ،انتخاب ورزش، بكارگيري روشهاي اصلاح ستون فقرات توسط متخصص ورزش درمانی کمردرد و در موارد خاص دارو درماني ليزر و…در نتيجه درمان بسيار موثر است.

منبع : کلینیک ورزش درمانی دکتر یزدانی

مقالات مرتبط

پوکی استخوان

برداشتن تخمدان دو طرف بدن در سنین زیر 45 سالگی یکی از دلایل عمده ابتلا به پوکی استخوان محسوب می

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان