آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان دستی یا کایروپراکتیک

9k=

کایروپراکتیک یا درمان دستی، یکی از تخصص‌های اصلی پزشکی است که به تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات عصبی عضلانی می‌پردازد. در واقع، کایروپراکتیک علم شناخت مفاصل، به ویژه ستون مهره‌ها و هنر تنظیم و تطبیق آن‌ها است. هدف این درمان، قرار دادن دستگاه اسکلتی به شکل منظم (ردیف) است، به منظور پیشگیری و درمان، بدون استفاده از دارو و اعمال جراحی.

کایروپراکتیکورها، متخصصان کایروپراکتیک و درمان های دستی ، از حرکات آرام دست‌های خود و یا دستگاه‌های مخصوص تنظیم کننده، برای دستکاری‌های تخصصی مهره‌ها استفاده می‌کنند. به این ترتیب، بدن می‌تواند مشکلات خود را بهبود بخشد و دستگاه عصبی به طور صحیح عمل نماید.

معمولاً، اولین ویزیت دکتر کایروپراکتیک، علاوه بر مشاوره، به معاینه کامل ستون مهره‌ها اختصاص می‌یابد تا از این طریق بتوان اختلالات بیومکانیک یا جابه‌جایی‌ها را تشخیص داد. ممکن است برای تشخیص کامل‌تر، از وسایل و روش‌های مختلفی استفاده شود که همگی بدون خطر و بدون درد و عوارض اند.

برنامه درمانی کایروپراکتیک، شامل تنظیم ستون مهره‌ها، ورزش‌های مخصوص و یا تغییر در نحوه زندگی، به وسیله متخصص کایروپراکتیک مشخص می‌شود و به اطلاع بیمار می‌رسد.

علایم اختلالات بیومکانیکی، نامیزانی و کجی ستون مهره‌ها در رادیوگرافی نمایان می‌شوند، اما ممکن است ضایعات بافت‌ها، اعصاب عضلات و دیسک‌ها مشخص نشوند. برای تشخیص کامل‌تر، از MRI، توموگرافی، EMG (نوار عضلانی) و سی‌تی اسکن (CT scan) نیز استفاده می‌شود.

مقالات مرتبط

طب سوزنی

طب سوزنی روش درمانی سنتی چین است. همان طور که طب سنتی ایران را طب بوعلی سینایی و طب سنتی

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان