آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان درد کمربا ورزش

درد کمر یکی از شایع ترین علل مراجعه بیماران به مراکز درمانی می باشد بطوری که بعد از سرماخوردگی و ضربه های کوچک،درد کمر شایع ترین بیماری در انسان است.درد کمر نخستین علت مراجعه بیماران به متخصصین ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب و بطور کلی درد کمر سومین علت مراجعه بیماران به پزشک می باشد.

بسیاری از افراد درد کمر را گاهی در زندگی شان تجربه کرده‌اند. اما در خیلی از موارد می توان از آن اجتناب کرد. درد کمر ممکن است ناشی از وضعیت بد نشستن، ضعف عضلانی شکم یا کمر و کشیدگی ناگهانی عضلات باشد. شما می‌توانید وضعیت خود را با پوشیدن کفش راحت، نشستن و ایستادن صحیح و انتخاب صحیح تشک خواب خود، بهبود ببخشید.

ورزش منظم موجب کشش عضلات شکم و پشت شده و کاهش اضافه وزن فشار را از روی مفاصل و عضلات برمی دارد. دانستن این موضوع که چگونه فعالیت‌های فیزیکی خود را به طور صحیح انجام دهیم، شامل اینکه چگونه وسایل و اجسام را بلند و حمل کنیم می‌تواند به پیشگیری از درد کمر کمک کنند از پزشک خود و یا فیزیوتراپ بخواهید به شما یاد دهد که چه ورزش‌هایی انجام دهید و هنگام انجام این کارها چه وضعیتی داشته باشید و چه رژیم غذایی مصرف کنید.

نمونه ای از تمریناتی که موجب پیشگیری از درد کمر می شود و همچنین باعث کاهش آن می شود را می توانید انجام دهید.این تمرینات فقط یک پیشنهاد است، قبل از انجام آن حتما” با پزشک خود مشورت کنید.

 روی زمین دراز بکشید،دست ها در کنار بدن و کف پاها روی زمین،سپس با هر دو دست زانو ها را گرفته و به طرف سینه حرکت دهید.

 روی زمین دراز بکشید،پای راست را از زانو خم کنید و به طرف بدن حرکت دهید، سپس به موقعیت اول برگردید و حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

 به حالت چهار دست و پا قرار بگیرد، ابتدا قوس کمر را به طرف پایین و سپس به شکم را به طرف بالا حرکت دهید.

به حالت چهار دست و پا قرار بگیرید.سپس همزمان دست چپ و پای چپ را به طرف بالا حرکت دهید؛توجه کنید که باید دست، ستون فقرات و پاها در یک راستا باشند، پا را بالاتر از کمر حرکت ندهید.به موقعیت اول برگردید و حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

 در این حرکت ابتدا کمر را به طرف بالا حرکت دهید، سپس به موقعیت اول برگردید و باسن را به طرف بالا حرکت دهید، نیاز نیست کاملا” بلند شود، در این وضعیت کمر باید با زمین در تماس باشد.

 روی زمین دراز بکشید، دست ها را رو به عقب و پاها را رو به جلو کشش دهید.

برای مطالعه بیشتر درمان کمر درد کلیک کنید.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان