آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درمان خانگی خواب رفتن دست و پا

ورزش‌های کششی می‌تواند از سوزن‌سوزن شدن پاها جلوگیری کند و برای این منظور می‌توانید از تمرین‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از این تمرین‌ها این است که کنار یک دیوار بایستید و کف دستانتان را به دیوار تکیه دهید. سپس یکی از زانوها را به سمت دیوار ببرید و آرنج خود را خم کنید، در حالی که کف پای دیگرتان در تماس با زمین و مستقیم و صاف باشد. آنقدر به جلو خم شوید تا کشش عضله ساق پای پشتی خود را احساس کنید و این تمرین را با پای دیگرتان تکرار کنید.

همچنین می‌توانید پاهای خود را در یک لگن پر از آب سرد (که نباید یخ باشد) قرار دهید. برای درمان بهتر، پاهای خود را حداقل دو بار در روز، در محلول آب و سرکه قرار دهید. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ وقت برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت (مثل نشستن یا ایستادن طولانی) قرار نگیرید تا از سوزن‌سوزن شدن پاها جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از سوزش و سوزن‌سوزن شدن پاها، می‌توانید مقداری فلفل قرمز تند را برداشته و آن‌ها را روی شعله آتش گرم کرده و سپس آن‌ها را خرد کنید و در پارچه‌ای نرم و نازک ببندید و آن را روی محل سوزن‌سوزن شدن پا قرار دهید. گرمای فلفل می‌تواند درد را کمتر کند.

همیشه از جوراب‌های تمیز و خشک و نخی استفاده کنید. جورابی که باعث خشک شدن عرق پا می‌شود، می‌تواند از سوزن‌سوزن شدن پاها جلوگیری کند. همچنین توصیه می‌شود هر 8 ساعت یک بار جوراب خود را عوض کنید.

همچنین می‌توانید کفشی بخرید که برای قوس پای شما مناسب باشد.

توصیه های غذایی:

  • از مصرف قند و غذاهای شیرین و همچنین استعمال الکل و تنباکو خودداری کنید.
  • رژیم غذایی محتوی ویتامین‌های گروه B می‌تواند برای تسکین سوزن‌سوزن شدن پا موثر باشد.
  • همچنین می‌توانید سبزیجات برگ سبز، لوبیاها، نخود، آجیل، شیر و تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان