آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

درد در ام اس

درد یکی از علامت‌های پیچیده بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) است و ممکن است به صورت حاد یا مزمن ظاهر شود. درد حاد ممکن است به صورت شدید و شدتمند ظاهر شود. علت این درد ممکن است به دلیل اسپاسم عضلات باشد و با حرکت بدتر شود و گاهی ممکن است به صورت برق گرفتگی نیز ظاهر شود. درد در MS ممکن است به صورت علامت لرمیت باشد و التهاب عصب چشمی می‌تواند باعث تحریک لایه‌های مغز شود و درد پشت چشم ایجاد کند.

دردهای مزمن

دردهای مزمن ممکن است به صورت احساس ناخوشایند در اندام‌ها یا به صورت باند دور تنه یا اندام‌ها ظاهر شود. درد کمر ممکن است به صورت تیرکشنده شبیه به درد سیاتیک ظاهر شود و سردرد ممکن است با ضایعه مغزی مرتبط باشد

درمان درد در ام اس

درمانهای غیر داروئی

توانبخشی در بیماری مولتیپل اسکلروزیس (MS) با تیمی متشکل از متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، فیزیوتراپی، کاردرمان، پرستار توانبخشی، روانشناس، کارشناس تغذیه و ارتوپدی فنی انجام می‌شود. در این روش‌های توانبخشی، از روش‌های مختلفی مانند تمرینات ورزشی، تعادل، تمرینات راه رفتن، استفاده از وسایل کمکی و ارتوز مناسب بر اساس نیاز بیمار برای درمان درد در MS استفاده می‌شود.

درمان درد در MS با داروهایی همچون دوره کوتاه مدت کورتیکواستروئیدها، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی، تیزانیدین، باکلوفن، گاباپنتین، پرگابالین، کاربامازپین و ترازودون انجام می‌شود.

علاوه بر داروها، روش‌های مختلفی مانند ماساژ، یوگا، تصورذهنی، تمرینات آرامش، تمرینات تنفسی و یوگا می‌توانند در درمان درد بیماران مبتلا به MS مفید باشند. با انجام این روش‌های توانبخشی، بیماران مبتلا به MS می‌توانند بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی خود حاصل کنند.

کلینیک امید بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در درمان بیماری  ام اس می باشد.

___________________

مطالب مرتبط:

ام اس و درمان آن

بیماری ام اس چیست؟

درمان ام اس با فیزیوتراپی

 

مقالات مرتبط

ورزش درد گردن

ورزش درد گردن زیر به منظور درمان آسیب و تقویت عضلات گردن برای آن دسته از ورزشکاران که از ناحیه

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان