آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

خصوصیات سوزن های مورد استفاده در درمان گردن درد

یک سوزن  متوسط مورد استفاده در طب سوزنی اندکی کلفت تر از موی انسان است  بنابراین فرو کردن آن در بدن دردی نخواهد داشت . اکثریت بیماران از دیدن تصاویری که متخصص طب سوزنی سعی  در فرو کردن سوزنهای ضخیم و بلندی در بدن بیماران دار از انجام طب سوزنی  منصرف می شوند . و این موضوع از این سوء تفاهم که طب سوزنی دردآور است ناشی می گردد . هم چنین سوه تفاهمی دیگری هم هست که سوزنهای طب سوزنی مانند تزریق آمپول دردناک هستند . بین سوزنهای طب سوزنی و آن سوزنهای هیپو درمیک که برای تزریق استفاده می شوند تفاوتهای اساسی وجود دارد . سوزنهای معمول طب سوزرنی آنقدر نازک هستند که در تصویر و یا تلویزیون دیده نمی شوند . سوزنهایی که برای نمایش نحوه اجرای طب سوزنی استفاده می شوند بسیار کلفت تر از سوزنهای مورد استفاده در طب سوزنی هستند . ضخامت سوزنهای مورد استفاده در طب سوزنی از 0.16 میلی متر تا 0.38 میلی متر می باشد در حالی که ضخامت سوزن آمپول از 0.6 میلی متر تا 2 میلی متر  که  به هنگام خون گیری استفاده می شوند  است . نوک یک سوزن طب سوزنی مخروطی و کله قندی شکل است  که اجازه می دهد بافت را سوراخ کند و بدون وارد آوردن هیچ گونه آسیبی فیبرها را از ماهیچه جدا می سازد . به همین طریق به هنگام درآوردن سوزن فیبرهای جدا شده در اطراف سوزن بسته می شوند  و مانع از خونریزی می گردند .

در مقایسه سوزنهای مورد استفاده برای تزریق نوک تیزی دارند و با ورودشان به داخل پوست یک حلقه کوچک از گوشت را می برند . این حقیقت برای انجام بیوپسی با سوزن در جهت تشخیص سرطان استفاده می شود . هم چنین سوزنهای تزریق سوراخی دارند که از طریق آن مایه مورد تزریق خارج می شود .  زمانی که دارو تزریق می گردد به سیلندر گوشت فشار وارد می کند و در محلی که تزریق انجام می شود ماده ای دردآور به نام پروستاگلاندین ها آزاد می گردند . فشار دارو در یک منطقه هم موجب بروز درد می گردد .

در طب سوزنی هیچ مایعی تزریق نمی گردد و از آن جایی که سوزنها در وسط شان حفره ای ندارند بسیار نازکتر  از سوزنهای مخصوص تزریق هستند . حسی که به هنگام فرو کردن سوزن طب سوزنی احاسی می شود بسیار متفاوت از حسی فرو شدن سوزن تزریق است . در مقایسه با تزریق ، سوزنهای طب سوزنی بوسیله تغییر جریان انرژی در داخل بدن انسان اثر بخشی می کنند . اندازه و ضخامت سوزنهای طب سوزنی تنوع زیادی دارد و طول آنها از 2 میلی متر تا 10 سانتی متر می تواند باشد . از سوزنهای بلند برای افراد چاق و در جاهایی که مثل کفل و باسن که عضله و چربی زیاد است استفاده می شود . عمق فرو شدن سوزن بسته به این که نقطه مورد نظر در چه عمقی قرار دارد از 1 میلی متر تا 10 سانتی متر می تواند باشد .

درمان گردن به وسیله طب سوزنی:

ولی در درمان گردن درد با طب سوزنی به دلیل ظرافت گردن از سوزن های بسیار نازکی  استفاده می شود که هیچگونه درد و خطری برای بیمار ندارد.وقتی فشار زیادی به گردن خود وارد میکنید عضلات و لیگامان های اطراف ستون مهره ای گردن شما تحت کشش زیادی قرار میگیرد و به دنبال آن ممکن است پارگی های میکروسکوپی در آنها ایجاد شود. بدنبال آن در این بافت ها تورم و درد ایجاد میشود که شما آن را به صورت درد و خشکی گردن احساس میکنید. این محدودیت حرکت قدری به علت درد و قدری به علت انقباض عضلات اطراف ستون مهره است که خارج از اراده شما صورت میگیرد و به آن اسپاسم هم میگویند. این نوع درد معمولاً با چند روز استراحت خوب میشود و در صورت خوب نشدن  بوسیله طب سوزنی قابل درمان است.

طب سوزنی و درمان گردن درد

سوزن درمانی

درمان غیر جراحی گردن درد

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان