آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

حرکات نرمشی درد آرنج

دردآرنج
آرنج درد

درد آرنج ممکن است ناشی از التهاب مفصلی یا مشکلی باشد که در ستون مهره های گردنی به وجود آمده است. باید به خاطر بسپارید که درد چگونه شروع شده است و آیا نشانه های دیگر نظیر درد در دیگر مفصل های بدن مانند مچ دست ها یا پاها، یا سفتی گردن بروز کرده است یا نه، پزشک معالج با اطلاع از این موارد راههای بررسی و در صورت لزوم درمان مناسب را تعیین می کند.

آسیب دیدگی آرنج

ضربات قوی به آرنج می‌تواند منجر به آسیب دیدگی آن شود، مانند افتادن روی آرنج یا پیچ خوردن این مفصل. برخی ورزش‌ها مانند راگبی، کشتی و ژیمناستیک خطر وارد شدن ضربه به آرنج را دارند. ضربه به آرنج ممکن است به صورت فوری باعث درد، تورم و کبودی شود یا ممکن است علائم بعداً ظاهر شوند و سفتی و درد به تدریج بیشتر شود، که می‌توان آنها را به طور مستقیم با آسیب وارد شده در ارتباط قرار داد. برای کاهش درد و تورم، می‌توانید یخ را روی مفصل قرار دهید. برای بررسی بیشتر، به پزشک یا مراکز اورژانس مراجعه کنید و تا زمان بهبود کامل، از تمرینات و فشارهای غیرضروری بر روی آرنج خودداری کنید.

اگر مفصل آرنج آسیب دیده با فشار حرکت داده شود، خطر بروز عوارض و مشکلات دراز مدت در مفصل آرنج و در نتیجه معلولیت‌هایی را به همراه خواهد داشت. پس از آسیب دیدگی ضربه‌ای، در صورتی که آرنج سفت است، باید با تدریج و در مراحل آسان، انعطاف‌پذیری و قدرت مفصل را دوباره به دست آورید.

حركت اول:

تا جایی كه می‌توانید مچ دست خود را خم كنید. سپس آن را تا جای ممكن باز كنید. این حركت را 3 نوبت و هر نوبت 10 بار تكرار كنید.

ورزش آرنج درد

حركت دوم:

آرنج خود را 90 درجه خم كنید. كف دست خود را به بالا چرخانده و 5 ثانیه نگه دارید. حال كف دست خود را به سمت زمین چرخانده و 5 ثانیه نگه دارید. دقت كنید كه نباید زاویه آرنج شما از 90 درجه بیشتر شود.

حركت سوم:

یك چكش را در دست بگیرید و آرنج خود را 90درجه خم كنید. به آرامی دست خود را بچرخانید طوری كه یك بار كف دست شما روبه پایین و بار دیگر روبه بالا قرار گیرد. این حركت را نیز 10‌بار و 3 نوبت در روز انجام دهید.

حركت چهارم:

برای انجام تمرین زیر، یک قوطی نوشیدنی را طوری در دست بگیرید که کف دست شما به سمت پایین قرار گیرد. سپس مچ خود را به آرامی به سمت بالا خم کنید و سپس به حالت اولیه بازگردانید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید و این روند را در سه نوبت در طول روز تکرار کنید. به مرور، می‌توانید به وزن جسمی که در دست نگه می‌دارید، افزوده کنید.

توصیه می‌شود قبل از انجام این تمرین، با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید، به ویژه اگر مشکلی در مچ دست یا مفاصل دست دارید. اطمینان حاصل کنید که تمرین به درستی انجام می‌شود و در صورتی که در هنگام انجام تمرین درد یا عدم راحتی احساس می‌کنید، فوراً از انجام آن خودداری کنید و به پزشک مراجعه کنید.

منبع: دکتر فروغ    سیمرغ

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان