آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

جراحی زیبایی سینه

images (3)

علت جراحی پروتز سینه چیست؟

بزرگ کردن سینه یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی دربانوان است.
هر سال دهها هزار زن متقاضی این عمل جراحی میباشند. بسیاری از زنان تصور می کنند که سینه هایشان بسیار کوچک است و اندازه یا شکلش نامتوازن یا غیر جذاب است. بعضی از زنان سینه هایی دارند که کاملا رشد نکرده است یا بعد از حاملگی یا به دنبال تغییر وزن یا پیر شدن به میزان قابل توجهی اندازه و شکلش را از دست داده و تغییر کرده است.این جراحی باعث بازگشت اعتماد به نفس در آنها خواهد شد.

خانمی که می خواهد عمل بزرگ کردن سینه را انجام دهد، حق انتخاب در نوع عمل جراحی را دارد، به طور مثال:
نوع وجنس، اندازه پروتز، و برش لازم جهت جاگذاری پروتز سینه. برای هر انتخاب فواید و مضراتی وجود دارد، به هر حال به مراجعه کننده اطلاعات لازم داده می شود و بدین وسیله، اوست که با مشاوره تصمیم می گیرد، کدام روش برایش بهتر است.

آیا گذاشتن پروتز سینه باعث ایجاد سرطان سینه میشود؟

هیچ مدرکی که نشان دهد پروتز های سینه ایجاد سرطان در انسان می کند، وجود ندارند. بر عکس مطالعات اخیر نشان داده است که زنانی که پروتز سینه گذاشته اند نسبت به جمعیت کلی 30 % کمتر دچار سرطان سینه می شوند.

مراحل عمل جراحی

چه مراحلی در حین عمل جراحی اتفاق می افتد ؟
مرحله اول – بی هوشی
داروهائی قبل از عمل به شما تزریق می گردد که در حین عمل راحت باشید . می توان از بی هوشی عمومی یا تزریق داروهای خواب آور استفاده کرد . جراح شما بهترین روش را برای شما تجویز خواهد کرد .
مرحله دوم – برش جراحی
برش جراحی در جاهائی داده می شود که خیلی مشخص نباشد . شما با جراحتان در مورد انتخاب محل برش بحث خواهید کرد . برش های ممکن شامل
برش زیر پستان
برش زیر بغل
– برش دور آرئول ( هاله ی پستان )
انتخاب محل برش بسته به نوع پروتز ، میزان دلخواه شما برای بزرگی پستان ، شکل بندی شما و انتخاب جراح دارد .

 

مرحله سوم – انتخاب پروتز
شکل و اندازه پستان مسئله مهمی می باشد پس در مورد نظرات خود با جراح روراست باشید ، در انتخاب نوع پروتز علاوه برنظر شما در مورد اندازه و شکل پستان ، آناتومی پستان های شما ، میزان قابلیت ارتجاع پوست و شکل بدن شما مهم میباشد .
مرحله چهارم – تعبیه و گذاشتن پروتز
بعد از برش مناسب در سطح پوست پروتز در یک پاکت مناسب گذاشته می شود
A: زیر عضله پکتورال
B: زیر بافت پستان ( روی عضله پکتورال )
محل گذاشتن پروتز بسته به نوع پروتز ، میزان افزیش حجم دلخواه ، وضعیت بدن شما و ترجیح جراح شما دارد
مرحله پنجم – بستن محل برش
محل برش جراحی در چندین لایه بخیه می شود و پوست نیز با بخیه و چسب جراحی و … بسته می شود

مرحله ششم – نتایج
نتیجه عمل افزایش حجم پستان بلافاصله قابل رویت می باشد ، به مروز زمان التهاب محل عمل کم و محل برش کمرنگ می شود ، و به مرور زمان شما از تغییر ظاهر خود بیشتر لذت خواهید برد و متوجه پستان های پرتر مه هدف شما است خواهید شد .

 

پروتز های سینه تا چه مدت باقی می مانند؟

مانند تمام محصولات ساخت دست بشر، پروتز های سینه نیز تا ابد باقی نمی مانند. علی رغم اینکه بسیار قوی و مقاوم هستند(حتی در برابر فشار)، ولی مستعد کهنه شدن و فرسایش در طول زمان می باشند. به عبارت ساده تر، پوسته ی خارجی پروتز سینه، بالاخره کهنه و نازک شده و نهایتا از بین می رود. اگر چنین اتفاقی افتاد مواد آن به بیرون تراوش پیدا می کند این حالت معمولا متلاشی شدن یا تراوش یا پارگی پروتز سینه نامیده می شود. اگرچه از نظر کلینیکی تشخیص آن مشکل می باشد. گهگاهی کسی ممکن است تشخیص دهد که سینه کمی صاف شده است یا شکل آن تغییر پیدا کرده است،اما اکثراً به ندرت قابل توجه و دید است. به علت ایجاد کپسول اطراف پروتز گاهی اوقات بطور گول زننده ای تشخیص پارگی صورت نمی گیرد.
یک کپسول یک نوع کیسه ی بیولوژیکی را تشکیل می دهد که هر نوع پروتز سینه را در بر می گیرد.بنابر این بعد از اینکه تراوش از پروتز سینه رخ داد، مواد درون آن هنوز در همان مکان بوسیله ی کیسه ی خود بدن یا کپسول باقی می مانند. اگرچه علی رغم تشخیص مشکل آن از نظر کلینیکی، به یمن وجود سونوگرافی (اولتراسوند) بیشتر اوقات قادر به دسترسی دقیق به شرایط هر نوع پروتز سینه در مواقع لزوم، خواهیم داشت.

نمودارها و تصاویر زیادی وجود دارد که مشخص می کند که نهایتا هر نوع پروتز سینه قبل از اینکه خراب شود، چقدر باقی می ماند. یک نمودار میانگین حدود 20 سال است. اگرچه کهنه شدن و یا پاره شدن در میان افراد مختلف متفاوت است، بنابراین یک زن که ورزشها و تمرینهای فیزیکی زیادی مثلا چندین ساعت در روز به طور مرتب انجام می دهد و سینه هایش حرکت زیادی میکند(بعبارت دیگر مربی های ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و…)به طور طبیعی پروتز سینه ی آن ها در یک دوره ی زمانی مشخص نسبت به کسانی که تمرینات و تحرکات کمتری دارند، بیشتر فرسوده و پاره می شوند. در اولین نگاه منطقی است، فرض کنیم و بدانیم که پروتز های سینه در این حالت ها زودتر از بین می روند؛ بنابر ابن به منظور داشتن یک ارزیابی مناسب برای حالت و موقعیت پروتز های سینه ی شما بهترین توصیه و پیشنهاد این است که توسط پزشک و متخصص به طور منظم بعد از 10 ـ 15 سال که از عملتان گذشت معاینه شوید و اگر لازم بود سونوگرافی انجام دهید.

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

 

مشاوره رایگانمشاوره رایگان