آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

جراحی بینی

عمل جراحی بینی این روزهای در بین جوانان شیوع بسیاری پیدا کرده است.عمل بینی باعث افزایش زیبایی صورت شده است که باعث افزایش اعتماد به نفس جوانان خواهد شد.مسئله مهم در عمل بینی کیفیت جراحی بینی و انتخاب متخصص مربوطه است.افزایش زیبایی صورت با عمل بینی ممکن شده و این عمل می تواند به صوت های مختلفی انجام شود.نکته حائز اهمیت این است که برای عمل بینی باید پیشزمینه های را رعایت کرد.در این میان آمادگی لازم برای عمل بینی و داشتن اطلاعات کافی باعث سهولت در عمل بینی و جراحی بینی خواهد شد.

82a155_932430515dd248febc68088ec082e72a
آيا عمل جراحي پلاستيك بيني با درد همراه است؟

برخلاف تصور عمل جراحي پلاستيك بيني با درد قابل توجهي همراه نيست.

عمل جراحی راينوپلاستي‌ شامل چه مراحلی است؟

 راينوپلاستي‌ اصلاح‌ جراحي‌ ساختمان‌ خارجي‌ بيني ‌براي‌ رفع‌ نقص‌هاي‌ زيبايي‌ يا عملكردي‌ مادرزادي‌ و اكتسابي‌ بيني‌ است‌. بيماران‌ ابتدا در مورد گرفتگی يك‌ طرفه‌ يا دو طرفه‌ بيني‌، مشکلات سينوس‌هاي‌ اطراف ‌بینی‌، ضربه‌ بيني‌ يا سابقه‌ جراحي ‌پيشين‌ بر روي‌ بيني مورد پرسش قرار مي‌گيرند. نظرات ‌بيمار در مورد ظاهر بيني‌ خود ارزيابي‌ مي‌شود. هم‌ ساختمان‌داخلي‌ و هم‌ ساختمان‌ خارجي‌ بيني‌ مورد معاينه‌ قرارمي‌گيرند. از نماي‌ نیمرخ‌، تناسب‌ بيني‌ با ديگر قسمت‌هاي‌ صورت‌ بررسي‌ مي‌شود. یک سوم بالایی بینی استخواني‌است‌ و دوسوم پائینی آن غضروفي‌ می باشد. در نماي‌ نيم‌رخ،‌ برآمدگي‌ پشت ‌بيني‌ و افتادگي‌ نوك‌ بيني‌ مورد بررسي‌ قرار مي‌گيرد.

به‌ طور كلي‌، جراحی زیبایی بینی، دستيابي‌ به‌ اسكلت ‌استخواني‌ و غضروفي‌ از طريق‌ برش‌ داخل‌ يا خارج‌ بيني‌، بر اساس‌ موقعيت‌ ناهنجاري‌ است‌. مي‌توان‌ قوزهاي ‌استخواني‌ و غضروفي‌ را متناسب‌ كرد و اندازه‌ و شكل‌ نوك ‌بيني‌ را تغيير داد. نقايص‌ گوناگون‌ بيني‌ را مي‌توان‌ با كاستن ‌بافت‌، برطرف‌ و با افزودن‌ بافت‌ها استتار كرد. براي‌دستيابي‌ به‌ اين‌ هدف‌ استفاده‌ از بافت‌هاي‌ خودي‌ نظير غضروف‌ تيغه بینی‌ پيشنهاد مي‌شود، چون‌ كاشت‌ مواد مصنوعي‌در بيني‌، با عوارض‌ فراواني‌ همراه‌ است‌. پس‌ از برش‌هاي‌مختلف‌ و دسترسي‌ به‌ اسكلت‌ غضروفي‌ و استخواني‌ بيني، اعمال مختلف و متنوعی بر روی ساختمان های داخل بینی صورت می گیرد که بر حسب نوع بینی متفاوت است.

عدم تقارن شکلی سوراخ ها بینی بعد از عمل بینی

مسئله دیگر که در اینجا به آن می پردازیم عدم تقارن شکلی سوراخ هاست که این عدم تقارن به هیچ عنوان ملاک
عدم موفقیت جراحی بینی ، رینوپلاستی نمی باشد بلکه امری است کاملاً طبیعی که به مرور زمان بهتر می شود واختلاف بین ۵٪ تا
۱۰٪بین دو سوراخ بینی احتیاج به ترمیم ندارد و گاهی اوقات این عدم تقارن بین دو سوراخ بینی به هیچ وجه
اصلاح پذیر نیست.

نکته ۲: بیماران عزیز باید به این نکته توجه کنند که سوراخ بینی ملاک اصلی زیبایی بینی نیست بلکه عرض,
طول و میزان تناسب زوایای بینی ملاک زیبایی است .
عدم تقارن سوراخ ها در نگاه اول دیده نمی شود بلکه باید از زیر بینی به سوراخ ها نگاه کرد که به طور طبیعی
این نوع نگاه معمول نیست .

لازم بذکر است که بعد از هرعمل جراحی زیبایی دقت و وسواس فرد به عضو مورد جراحی قرار گرفته چند برابر
می شود واشکالاتی که هیچ وقت دیده نشده در فرد چندین برابر به نظر می آید.

در این مقاله سعی بر این شده که با بیان قسمت عمده ای از مسائلی که بیماران پس از جراحی بینی ، رینوپلاستی ممکن است
با آن مواجه شوند نگرانی های احتمالی پس از عمل را کاهش داد و بخشی از شکایات و نارضایتی های بیماران را برطرف کرد.

اقدامات قبل از رینوپلاستی

لطفا از خوردن آسپرین یا مواد حاوی آسپرین یا ایبوپروفن تا یک هفته قبل از عمل و 2 هفته بعد از عمل خوددار فرمائید. برای آگاهی از لیست کامل داروهایی که نباید قبل از عمل مصرف کنید به قسمت «لیست داروها» مراجعه کنید. اگر دارویی مصرف می کنید که روی گردش خون و خونریزی تأثیر می گذارد سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید.
لطفا ما را در جریان داروهایی که مصرف می کنید و سابقه پزشکی خود قرار دهید. شما باید داروهای روتین خود را مصرف کنید مگر اینکه پزشک از شما بخواهد. در قرار ملاقات قبل از عمل پرستار شما را در جریان داروهایی که باید در روز عمل با یک جرعه آب مصرف کنید، قرار می دهد.
در قرار ملاقات پیش از عملتان به شما نسخه ای داده می شود که باید پس از عمل آنرا مصرف کنید، این نسخه شامل یک آنتی بیوتیک خوراکی، داروهای ضد درد و تورم است. به شما توصیه می شود که ویتامین C بخورید. لطفا این داروها و نسخه را پیش از عمل تهیه کنید تا پس از عمل آنها را بصورت آماده در اختیار داشته باشید و پس از اتمام عمل مصرفشان کنید.
نباید از بعد از نیمه شب روز قبل از عمل چیزی بخورید یا بیاشامید. مگر اینکه پزشک خلاف این را برای شما تجویز نماید. بهتر است پیش از عمل دندانهایتان را بشوئید. در صورت عمل نکردن به هر یک از موارد مذکور عمل شما لغو خواهد شد.

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

 

مشاوره رایگانمشاوره رایگان