آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

توانبخشی سکته مغزی با ورزش

در سال‌های اخیر سن سکته مغزی به تدریج پایین‌تر آمده است و از هر پنج نفر که مبتلا به سکته شده‌اند، یک نفر زیر ۵۵ سال سن دارد. ممکن است ناشی از افزایش در عوامل ریسک از جمله دیابت، چاقی و کلسترول باشد.

سکته مغزی یک بیماری غیر پیش‌رونده است که علائم آن ابتدا شدید است ولی با گذشت زمان و درمان مناسب کاهش پیدا می‌کند. سکته مغزی تأثیرات فراوانی بر زندگی یک فرد می‌گذارد. این ضایعه ممکن است باعث ناتوانی فرد برای مدت طولانی شود و مشکلات فیزیکی، روانی و اجتماعی پیچیده‌ای برای او ایجاد کند.

عوامل خطرساز سکته مغزی

عوامل خطرساز در بروز سکته‌های مغزی عبارتند از: فشار خون بالا، کلسترول بالا، تنگی عروق، دیابت، بیماری‌های قلبی، کشیدن سیگار، مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های‌ الکلی، بی‌تحرکی، چاقی و مصرف قرص‌های ضدبارداری.

کار درمانی DBC سکته مغزی

در كاردرماني بيماران سكته مغزي، مشاركت اطرافيان در توانبخشي بيمار است. كاردرمان از همان ابتدا( زمانیکه بیمار هنوز در بخش حاد به سر می برد) نحوه انجام تمرينات و نحوه درگیر کردن بیمار در فعالیت های روزمره ی زندگی را به اطرافيان بيمار آموزش می دهد تا با اين كار آن ها را در درمان بيمار سهيم كند، زيرا تمرينات كاردرماني و توانبخشي زماني موفق است كه با تكرار زياد انجام شود تا بهبودي حاصل شود.

منبع : طب فیزیک و توانبخشی دکتر فروغ

 

مقالات مرتبط

علل درد شانه

مفصل شانه (مفصل گلنوهومرال) بیشترین میزان حرکت را در مفاصل کمربند شانه ای دارد. این مفصل همچنین نسبت به مفصل

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان