آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

تمرینات بدنی اروبیک

199

انجام منظم تمرینات بدنی اروبیک برای کنترل موقیت آمیز استئوآرتریت بسیار مهم است. ورزش فواید زیادی دارد از جمله کاهش درد، بهبود عملکرد و قویتر کردن عضلات که باعث کاستن از استرس وارده بر مفصل درگیر می شود.
انجام تمرینات بدنی اروبیک در آب استرس کمتری را بر مفاصل وارد می کند و برای سلامت عمومی شما مفید است. اگر لگن خاصره یا زانوهای شما بیماری شدیدی ندارند یا زیاد دردناک نیستند، راه رفتن می تواند ورزش مناسبی باشد. همچنین انجام تمریناتی که قدرت عضلات موجود در نواحی اطراف مفصل مبتلا را افزایش می دهد، اهمیت دارد. از اعضای گروه مراقبتهای بهداشتی خود بخواهید که برنامه ای مناسب با نیازهای خاص خودتان برایتان طراحی کنند.
انجام منظم تمرینات بدنی اروبیک باعث کنترل استئوآرتریت می شود.

کنترل وزن

کاهش وزن (اگر اضافه وزن دارید) یا حفظ وزن مناسب و توصیه شده، فواید زیادی دارد از جمله، احتمال پیشگیری از بروز استئوآرتریت در زانوها. اگر مبتلا به استئوآرتریت هستید، کاهش وزن با کاستن از میزان استرس وارده بر مفاصل تحمل کننده وزن(لگن خاصره، زانوها، پشت و پا) میزان درد را کم می کند و باعث بهبودی می شود.
روش کم کردن وزن، کاستن از میزان مصرف کاری و افزایش تمرینات بدنی اروبیک است. با پزشک خود برای یافتن بهترین روش کاهش وزن مشورت کنید.

آموزش به بیمار

برای مشارکت و همکاری با گروه مراقبت بهداشتی، باید نقش فعالتری در روند درمان خود داشته باشد.

کنترل بیماری

• سعی کنید هر چه بیشتر در مورد استئوآرتریت بیاموزید. از پزشک خود بپرسید که انتظار چه تغییراتی را باید داشته باشید.
• پس از غصه خوردن برای کارهایی که دیگر نمی توانید انجام دهید، روی کارهایی که قادر به انجام آنها هستید تمرکز کنید و تمرینات بدنی اروبیک جدیدی را که شما احساس هدفمندی و لذت می دهد، پیدا کنید.
• در مورد احساس خود و مشکلات خود صحبت کنید تا خانواده و دوستانتان آنها را درک کنند.
• یاد بگیرید که تفکر مثبت داشته باشیدو اگر چه آرتریت از بین نمی رود اما می توانید نقشی عمده در کنترل علائم آن داشته باشید.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان