آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

تغذیه سلامتی ورزش

sxffd0h413q72hsb5qqg

یکی از مواردی که در سلامتی ،تغذیه و ورزش است. اما هنگامی که غذا را در بیرون از منزل صرف می کنید، چطور می توانید یک تغذیه سالم و سلامتی را حفظ نمایید؟

متأسفانه بسیاری از غذاهایی که در رستورانها تغذیه می شوند سرشار از چربی، قند و نمک هستند. به عنوان مثال در بسیاری از تغذیه فروشی هایی که غذا به سرعت آماده می کنند متوجه می شویم که غذا در ظرف مدت بسیار کوتاهی آماده می گردد و در این صورت 50% از کالری بیشتر غذاها از طریق چربی تأمین می شود که این چربی های اضافی باعث برهم خوردن سلامتی می شوند و تهدیدی نیز برای سلامتی محسوب می شوند. ممکن است که مقدار کمی قند و نمک به خمیر ماهی اضافه شده و ماهی در آن سرخ شود. اگر فرصت کافی در اختیار دارید بهترین روشی که به موجب آن می توانید از تأمین موادغذایی مورد نیاز بدنتان مطمئن شوید و به سلامتی و حفظ تناسب اندام خود کمک کنید، این است که قبلاً غذایی تهیه کرده و آن را به محل کار خود ببرید.

سلامتی با انجام تمرینات ورزشی در مسافرت

در چند سال اخیر تسهیلاتی برای مسافران فراهم شده است تا به موجب آن در حین سفر به راحتی بتوانند تمرین کنند و به حفظ سلامتی خود با تغذیه سالم و ورزش کمک کنند. امروزه بسیاری از هتلها مجهز به اتاق تمرین و سایر وسایلی هستند که در باشگاههای حفظ سلامتی به آنها برخورد می کنیم به طوری که استفاده از چنین امکاناتی رایگان است. بعضی از فرودگاههای کشورهای مختلف نیز مجهز به باشگاههای سالم سازی هستند به طوری که مسافر در طی چند دقیقه ای که منتظر پرواز است، می تواند تمریناتی را اجرا کند. بعضی از هتلها علاوه بر اینکه کتابهای راهنما را در اختیار مسافران خود قرار می دهند تا از محل تمرین آگاه شوند مسیرهای ایمنی را نیز به دوندگان توصیه می کنند و حتی نقشه هایی را که مسیرهایی در آن ها مشخص است، در اختیارشان می گذارند. به علاوه می توانید از مدیر هتل خواهش کنید تا دوچرخه یا وسایل اسکی را برایتان کرایه کند. در ضمن می توانید اتاق هتل را به عنوان محلی برای اجرای فعالیت های سریع خود به کار برید.

اکثر این فعالیت های سریع، بدون وسیله و یا با استفاده از وسایل کمی اجرا می گردند و بنابراین در هر زمانی می توانید ورزش را به منظور حفظ سلامتی خود انجام دهید. اما به عنوان یک قانون کلی باید گفت که به این وسایل نیازمند خواهید بود: یک جفت کفش مخصوص دویدن یا یک جفت کفش مخصوص تمرینات آئروبیک، تی شرت، چند شورت، حوله و در مورد بعضی از تمرینات به میز، صندلی و چند وزنه سبک احتیاج خواهید داشت.

برای مطالعه ” تغذیه در درمان یبوست ” کلیک کنید .

مقالات مرتبط

درمان درد لگن

درد لگن بیماری شایعی است که مشکلات مختلفی باعث آن می شوند. درد لگن در خارج آن، بالای ران یا

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان