آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

تشخیص ام اس وتاثیر ماساژ درمانی در درمان آن

تشخیص ام‌اس

تشخیص ام اس ممکن است به دلیل علائم گسترده و متنوع سیستم اعصاب، ماه‌ها یا حتی سال‌ها پس از شروع علائم به تأخیر افتد. برای تشخیص دقیق ام اس، پزشکان مخصوصاً متخصصان مغز و اعصاب نیاز به شرح حال دقیق و معاینه مغز و اعصاب دارند.

روش‌های پاراکلینیکی برای تشخیص ام اس شامل MRI مغز و نخاع با تزریق و بدون تزریق برای رویت و توصیف و محل پلاک‌های مغزی، تست‌های الکتروفیزیولوژی شامل پتانسیل برانگیخته چشم و نخاع و گوش و سرانجام بررسی مایع مغزی نخاع برای تشخیص آنتی‌بادی مربوط به بیماری ‌ام‌اس است. این روش‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا با دقت و صحت بیشتری ام‌اس را تشخیص دهند و درمان مناسبی را برای بیمار ارائه دهند.

 تاثیر ماساژ درمانی در درمان بیماری ام اس

ماساژ درمانی به عنوان یک روش درمانی جایگزین، می‌تواند به کاهش اضطراب و پیشرفت بیماری ام‌اس کمک کند. این روش، یکی از قدیمی‌ترین و آسان‌ترین روش‌های درمانی است و با تقویت گردش خون، سیستم ایمنی و احساس آرامش، بر فشار خون، سیستم گوارشی، پوست و عضلات تأثیر می‌گذارد.

در آمریکای شمالی و جنوبی، پرستاران از ماساژ درمانی به عنوان یکی از روش‌های درمانی استفاده می‌کنند و حتی این روش جزو مواد امتحانی در اخذ مدرکشان محسوب می‌شود. امروزه، متخصصان مغز و اعصاب ماساژ درمانی را برای افراد مسن، نوزادان نارس، بیماران دارای حملات قلبی و مغزی، و بیماران مبتلا به ایدز مورد استفاده قرار می‌دهند.

مطالعات نشان داده‌اند که ماساژ درمانی می‌تواند اثرات مثبتی بر بیماران ام‌اس داشته باشد. افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، به طور قابل ملاحظه‌ای بلافاصله بعد از جلسات ماساژ، کاهش اضطراب و افسردگی را تجربه کرده و پیشرفت بیماری در آنها کاهش یافته است.

منبع :دکتر باقر پور ، سایت آموزش به بیمار

مقالات مرتبط

متخصص شکستگی لگن

فهرست مطالب1 شکستگی لگن (Hip fracture)2 علائم شکستگی لگن3 عوارض شکستگی لگن خاصره شکستگی لگن (Hip fracture) شکستگی لگن خاصره

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان